بر اساس جدیدترین اطلاعات موسسه هیت وایز، فیس‌بوک در حال رقابت با گوگل‌نیوز و گوگل ریدر به‌عنوان توزیع‌کننده محتوای خبری در اینترنت است.

به گفته تحلیلگر این موسسه، گوگل ریدر ۰۱/۰ درصد از بازدیدها را در اواخر ماه ژانویه برای وب‌سایت‌های خبری و اطلاعات داشت که تقریبا مشابه سال گذشته است، با این همه گوگل‌نیوز در ۳۹/۱ درصد از بازدیدها و فیس‌بوک در ۵۲/۳ درصد سهیم بودند.

طبق این گزارش، فیس‌بوک به‌عنوان چهارمین منبع محبوب بازدیدها برای خبر و وب‌سایت‌های رسانه‌ای در آخرین هفته ماه ژانویه پس از گوگل، یاهو و MSN مایکروسافت قرار گرفت.

فیس‌بوک در اواخر ماه ژانویه آموزش سریعی در وبلاگ این شرکت ارسال کرد که به کاربران نشان می‌داد چگونه یک فید خبری در صفحه پروفایل خود ایجاد کنند.

وال استریت ژورنال از جمله روزنامه‌هایی است که از طریق یک فید خبری در صفحه فیس‌بوک خود محتوا توزیع می‌کند؛ اما گوگل با کسب درآمد تبلیغاتی ۲۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹ همچنان سهم برتری را در بازار تبلیغات آنلاین دارد؛ در حالی که فیس‌بوک تنها ۴۰۰ میلیون دلار از محل تبلیغات کسب کرده است.

با این همه این اختلاف ممکن است با ادامه فعالیت فیس‌بوک در انتشار اخبار در وب به میزان بالاتر نسبت به رقبایش، شروع به کم شدن بکند.