وزیر ارتباطات درباره مشکل به وجود آمده در اینترنت و کاهش سرعت آن گفت: علت این است که فیبر نوری جاسک - فجیره که یکی از کابل‌های اصلی ما است و ۳۰ درصد روی حجم ظرفیت ما در مورد اینترنت تاثیر می‌گذارد، قطع شده است.

به گزارش ایسنا، تقی‌پور در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران که با حضور رییس‌جمهور افتتاح شد، اظهار کرد: این فیبر نوری در زیر دریا قرار دارد و علت قطعی آن رفت و آمد کشتی‌ها و لنگر انداختن آن‌ها است. ما متوجه این موضوع شده‌ایم؛ نقطه قطعی تقریبا مشخص شده و پیمانکار مربوطه فعالیت‌های لازم را در این زمینه آغاز کرده تا مشکل برطرف شود.

وی همچنین در مورد اختلالی که در پیامک‌ها به وجود آمده گفت: نرم‌افزار مربوط به پیامک‌ها قبلا خارجی بود و ما نرم‌افزار داخلی آن را تهیه کرده بودیم و این اختلال به خاطر جابه‌جایی نرم‌افزارها است و اختلالی که وجود دارد به زودی برطرف خواهد شد. او همچنین این اخبار را که گفته می‌شود قطعی پیامک‌ها به خاطر نزدیک شدن ۲۲ بهمن است کاملا رد و آن را نادرست عنوان کرد و تصریح کرد: این اختلال به خاطر جابه‌جایی نرم‌افزارها بوده است. تقی‌پور همچنین در گفت‌و‌گو با «ایسنا» بر محدودیت ۱۲۸ کیلوبیت اینترنت برای کاربران خانگی تاکید کرد.