نوکیا در اواخر ماه ژانویه با کاهش قیمت در تمامی مجموعه مدل‌های تلفن خود، ارزان‌ترین تلفن هوشمند خود را در رقابت نزدیک با گوشی‌های متوسط از شرکت‌های رقیب سامسونگ و سونی اریکسون قرار داد. به گزارش ایسنا، این سازنده تلفن همراه تغییرات قیمت را بخشی از کسب و کار عادی و در جریان توصیف کرده است.

این شرکت که بزرگ‌ترین سازنده تلفن همراه در جهان به شمار می‌رود، معمولا هر سال چند بار قیمت‌های محصولاتش را کاهش می‌دهد. به گفته منابع صنعتی متعدد، نوکیا قیمت‌ها را تا ۱۰ درصد کاهش داده است. پس از کاهش قیمت، ارزان‌ترین تلفن هوشمند نوکیا که ۵۲۳۰ است، حدود ۱۷۰ یورو (۲۳۹ دلار) در فنلاند به فروش می‌رود و قیمت عمده فروش این مدل اکنون پایین ۱۲۰ یورو است.

تقاضا برای تلفن‌های هوشمند ارزان‌تر به بازار تلفن همراه کمک کرده با وجود رکود اقتصادی به رشد ادامه دهد. طبق گزارش Strategy Analytics، فروش تلفن همراه در سه ماهه چهارم از ماه اکتبر تا دسامبر ۳۰ درصد افزایش یافت. نوکیا هفته گذشته اعلام کرد درآمدش از تلفن‌های هوشمند در سه ماهه چهارم نسبت به سه ماهه قبلی ۲۶ درصد افزایش یافته و به ۹/۳ میلیارد یورو رسیده و به قوی‌تر شدن نتایج مالی‌اش کمک کرده است.