کاهش مجدد قیمت تلویزیون

بازار دیجیتال- قیمت انواع تلویزیون LCD و LED طی یک ماه اخیر مجددا کاهش یافت. به گفته فعالان بازار، این کاهش قیمت در مورد تلویزیون‌های LED نسبت به قبل بیشتر بوده و تلویزیون‌های نسل جدید نسبت به lcdها با کاهش بیشتری در زمینه قیمت مواجه بودند.

فعالان بازار تقاضای اندک برای نمونه‌های LED را علت اصلی این کاهش مجدد قیمت‌ها اعلام کردند.

محمد مولوی، یکی از فعالان بازار با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بازار خرید و فروش تلویزیون راکد و بی‌رونق است، گفت: در حال حاضر با وجود تبلیغات زیادی که برای تلویزیون‌های LED می‌شود، اما همچنان LCDها متقاضیان بیشتری دارند و می‌توان علت را قیمت بالای نمونه‌های LED دانست.

این درحالی‌ است که برخی از فعالان بازار می‌گویند، قیمت تلویزیون‌های LED طی یک ماه اخیر به شدت کاهش یافته و از طرفی این کالاها با هدایای متنوعی به بازار عرضه می‌شوند که این موضوع تا حدودی باعث شده است نمونه‌های LED بازار گرم‌تری نسبت به قبل داشته باشند.

این دسته از فعالان بازار ادعای سایر فعالان صنف را در رابطه با بی‌رونق بودن بازار تلویزیون‌های LED قبول ندارند.

مرتضوی یکی از فعالان بازار تلویزیون در این‌باره می‌گوید: ورود نمونه‌های قاچاقی که از طریق مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شوند هم تا حدود زیادی باعث متضرر شدن نمایندگی‌های فروش شده است. به گفته آنها نمونه‌هایی که به طور قاچاقی وارد بازار می‌شوند فاقد گارانتی هستند و هیچ پروموشنی به آنها تعلق نمی‌گیرد و اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که خرید این تلویزیون‌ها

ریسک است.

به گفته فعالان بازار طی ماه‌های اخیر تا حدود زیادی بر حجم واردات نمونه‌های LED از مبادی غیررسمی افزوده شده است و باید در این خصوص اقدام موثری صورت گیرد. فروشندگان بازار و نمایندگی که معتقدند تلویزیون‌های LED در بازارهای جهانی مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرند، امیدوارند با پایان یافتن دوران رکود در بازار، بازار خرید و فروش تلویزیون‌های LED هم گرم و پررونق شود.