2010 سال خوب بازار جهانی دوربین و لوازم عکاسی دیجیتال

بازاردیجیتال- دوربین‌های عکاسی دیجیتال در سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین و در نتیجه پرفروش‌ترین محصولات دیجیتال شخصی در صنعت تکنولوژی تبدیل شده‌اند. در حقیقت کاربری ساده و بازار رقابتی آنها باعث شده است که خریداران تمایل بیشتری به خرید این محصولات کاربردی داشته باشند.

درست به همین دلیل هم در روزهای رکود و بحران اقتصادی که بازار محصولات دیجیتال را هم با خودش همراه کرده بود، بیشترین امید کارشناسان و فعالان بازار برای بهبود این اوضاع مربوط به فروش دوربین‌های عکاسی دیجیتال بود.

با این اوصاف فروش بازار جهانی دوربین‌های عکاسی دیجیتال در سال ۲۰۰۹ با کاهش همراه بود؛ اما انتظار می‌رود این میزان در سال ۲۰۱۰ با رشد مناسبی همراه باشد. به این ترتیب آمار و اطلاعات منتشر شده از طرف بنیاد محصولات عکاسی و دوربین‌ها نشان می‌دهد که میزان صادرات جهانی دوربین‌های عکاسی دیجیتال تا پایان سال ۲۰۰۹ به ۱۰۶ میلیون دستگاه رسیده است که این رقم در مقایسه با صادرات ۱۱۹ دستگاهی با رشد ۶/۱۱ درصدی همراه بوده است. کارشناسان و تحلیلگران این بازار، اما معتقدند که بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتالی در سال ۲۰۱۰ با رشد ۸/۳ درصدی، صادراتی برابر ۱۱۰ میلیون دستگاه داشته است.

این در حالی است که گویا دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای SLR هم توانسته‌اند فروش خوبی در سال میلادی گذشته داشته باشند. آمار نشان می‌دهد که بازار این محصولات با صادرات جهانی ۱۰ میلیون دستگاهی در سال ۲۰۰۹ با رشد ۳/۲ درصدی همراه بوده است. کارشناسان هم پیش بینی کرده‌اند که بازار جهانی این دوربین‌ها در سال ۲۰۱۰ با رشد ۱/۱۱ درصدی، صادرات ۱۱ میلیون دستگاهی را تجربه خواهد کرد.

علاوه بر اینها گویا این روند رو به بهبود به بازار انواع لنزها هم سرایت کرده و آنها را هم با خودش همراه می‌کند. با این اوصاف انتظار می‌رود بازار جهانی لنزهای حرفه‌ای در سال ۲۰۱۰ با رشد ۲/۱۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۰۹ به صادرات ۹/۱۷ میلیون دستگاهی برسد.