ثبات قیمت در بازار مانیتور - ۸ بهمن ۸۸

بازار دیجیتال- قیمت انواع مانیتور طی یک هفته اخیر در بازار ثابت بوده و نسبت به قبل تغییر چندانی نکرده است.

بر اساس اعلام فعالان بازار، با توجه به رکود حاکم بر بازار، نه تنها امکان افزایش قیمت‌ها وجود ندارد، بلکه کاهش بیشتر قیمت‌ها نیز مقدور نیست، زیرا با افزایش قیمت‌ها بازار با رکود بیشتری مواجه می‌شود و کاهش مجدد قیمت‌ها نیز باعث متضرر شدن فعالان بازار می‌شود.

فعالان بازار همچنین از کاهش شدید موجودی برندهای وارداتی در بازار داخلی خبر دادند و می‌گویند طی مدت اخیر کمتر می‌توان مانیتوری با برندهایی چون بنکیو، ویوسونیک و... یافت.به عقیده آنها، افزایش تعرفه واردات این مانیتورها دلیل اصلی این موضوع است.به هرحال بازار خرید و فروش مانیتور هم مانند سایر تجهیزات کامپیوتری روزهای سرد و بی رونقی را سپری می‌کند و فعالان بازار امیدی به بازگشت دوران رکود تا قبل از عید نوروز ندارند.

آنها معتقدند با توجه به شرایط بازار، پیش‌بینی می‌شود بازار خرید و فروش رایانه و از جمله مانیتور تا اوایل تابستان سال آینده با این رکود مواجه باشد.

علی اتابکی، یکی از فعالان بازار، در این‌باره می‌گوید: با توجه به اینکه طی ماه‌های اخیر بازار خرید و فروش رایانه روزهای سرد و بی‌رونقی را سپری می‌کند، به نظر می‌رسد طی یک ماه آینده هم بازار با همین شرایط مواجه باشد.

وی نیز مانند سایر فعالان بازار به پایان یافتن دوران رکود تا قبل از سال آینده چندان امیدوار نیست.