بودجه سال ۸۹ شرکت مخابرات ایران باید بر اساس شرایط مالی شرکت‌های خصوصی در بورس تعیین شود، از این رو باید بودجه عملیاتی مشخص شود که هر نوع سرمایه‌گذاری مورد نیاز را با بازگشت سرمایه ۲۵ درصدی تعیین کند.

به گزارش «ایسنا» صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، درباره اساسنامه مخابرات اظهار کرد: اساسنامه استان‌ها با شرایط هیات‌مدیره قبلی برای ۱۶ شرکت ابلاغ شده و اساسنامه ۱۳ استان دیگر نیز به زودی ابلاغ می‌شود. البته این اساسنامه با اعلام نظر استان‌ها است و قابل تغییر و اصلاح است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با تاکید بر تعامل بیشتر استان‌ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان‌های دیگر افزود: با هماهنگی بین تمامی شرکت‌ها، از ضررهای مادی و معنوی جلوگیری می‌شود و می‌توان به اجرای هرچه بهتر برنامه‌های شرکت کمک کرد تا به شرایط مطلوب رسید.

فیضی که در حضور مدیران عامل مخابرات استان‌ها سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه ما یک پروانه داریم و خارج از آن تمامی اقدامات باید به صورت متمرکز و با هماهنگی شرکت مخابرات ایران صورت پذیرد، افزود: تمامی مکاتباتی که از سوی سازمان‌های نظارتی مثل بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و غیره با استان می‌شود، باید با امضای مدیرعامل استان پاسخ داده شود و رونوشت آن برای شرکت مخابرات ایران ارسال شود. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره جلسات مجمع گفت: در شرکت خصوصی و قانون تجارت، مصوبات باید با امضای حداکثر اعضای هیات‌مدیره باشد. وی در ادامه درباره حقوق کارگزاران روستایی و تلفنچی‌های روستاهایی که دارای تلفن خانگی نیستند و عموما زیر ۲۰ خانوار هستند، خاطرنشان کرد: در صورتی که درآمد تلفن از این روستاها کمتر از دو و نیم برابر حداقل حقوق است، تلفن را به شورای روستا واگذار کنیم.