بازار دیجیتال- با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ادامه دوران رکود در بازار کامپیوتر، بازار خرید و فروش برخی از کالاهای ارزان قیمت، به ویژه نمونه‌های بدون مارک فانتزی رونق بیشتری نسبت به قبل گرفته است.

بر اساس اعلام فعالان بازار، با توجه به اینکه این کالاها قیمت پایینی دارند و برای هدیه مناسب هستند، طی ماه‌های پایانی سال این کالاها بازار پررونقی می‌یابند. این در حالی است که برخی از فعالان معتقدند بازار خرید کالاهایی مانند انواع حافظه فلش با ظرفیت‌های ۴ تا ۸ گیگابایت، وب‌کم و.... نیز طی مدت اخیر تا حدودی پررونق شده و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های پایانی بازار خرید و فروش این کالاها رونق بیشتری یابد.

در این رابطه گفت‌و‌‌گوی کوتاهی با روستایی، یکی از فعالان بازار رایانه داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود، بازار خرید و فروش کالاهای ارزان قیمت به ویژه ارزان‌قیمت‌های فانتزی طی روزهای اخیر و به ویژه ماه‌های پایانی سال گرم و پررونق می‌شود. آیا این موضوع صحت دارد؟

بله. طی سال‌های اخیر ارائه هدایای دیجیتالی و کامپیوتری بسیار باب شده و اکثر افرادی که قصد ارائه هدیه دارند، به سراغ کالاهایی مانند انواع پلیر، حافظه فلش و.... می‌روند. به طور کلی کالاهایی که قیمتی بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان دارند، در این ایام پرفروشند.

یعنی میزان خرید و فروش کالاهایی با قیمت بالاتر در این مدت کاهش می‌یابد؟

کمتر فردی به قصد خرید یک هدیه ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی روانه بازار می‌شود و معمولا افرادی که قصد دادن هدیه دیجیتالی و کامپیوتری دارند، از کالاهایی با قیمت ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان استقبال می‌کنند؛ البته هستند افرادی که به سراغ کالاهایی مانند مینی‌لپ‌تاپ، کنسول بازی و... می‌روند؛ ولی تعداد این افراد کم است.

بازار خرید و فروش بازی‌های کامپیوتری (نرم‌افزار) چگونه است؟

معمولا در این ایام، به ویژه در تعطیلات نوروزی نرم‌افزار‌های بازی بازار پررونقی دارند. زیرا این دوران زمان فراغت دانش‌آموزان و حتی بزرگسالان است.