بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت وب‌سایت Gatesnotes.com را با هدف فراهم کردن جزئیات بیشتر مربوط به کار و فعالیتش راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان چهره محبوب دنیای فن‌آوری برای نخستین بار است که یک وب‌سایت شخصی راه‌اندازی می‌کند و آن را به عنوان «نگاه درونی به موضوعات جهانی» توصیف کرده است.

وی در خوشامدگویی به کاربران جدید GatesNotes.com نوشت: از زمان ترک شغل تمام وقتش در مایکروسافت که با هدف اختصاص وقت بیشتر برای بنیاد خیرخواهانه‌اش بوده، افراد زیادی در مورد کاری که انجام می‌دهد، پرسش کرده‌اند و بنا بر تصور وی، سهیم کردن دیگران در یادداشت‌هایی که تهیه کرده از طریق یک وب‌سایت، جالب خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این یادداشت‌ها دربردارنده موضوعاتی شامل خشکسالی، زلزله در هاییتی، اپیدمی‌های جهانی و اصلاحات آموزشی خواهند بود و گیتس ابراز امیدواری کرده این وب‌سایت افراد بیشتری را به فکر کردن و یادگرفتن مسائل مهم و جالب وادارد.

این اقدام که به دنبال شروع فعالیت بیل گیتس در سرویس میکرووبلاگ‌نویسی توییتر بوده، آغاز فعالیت متمرکز وی برای ایجاد شخصیت آن‌لاینی را نشان می‌دهد که با کاربران به نحوی ارتباط برقرار می‌کند که شرکت‌ها هرگز قادر به انجام آن نبوده‌اند.