اپراتور سوم تا حدود دو ماه آینده نهایی می‌شود

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده موضوع اپراتور سوم تلفن همراه تا حدود دو ماه آینده نهایی شده و به جمع‌بندی می‌رسد. رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: موضوع اپراتور سوم تلفن همراه با مسائل و مشکلاتی رو به رو شد، بنابراین آغاز به کار آن و انجام مراحل بعدی فعالیت این اپراتور با تاخیر مواجه شد.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان اینکه در بحث اپراتور سوم نیز باید به بحث سرمایه‌گذاری خارجی توجه شود تصریح کرد: علاقه‌مندی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد و باید به این موضوع توجه شود و از طرفی باید گفت که ساختارهای خصوصی و قوی که بتوانند سرمایه کافی برای این کار را داشته باشند در کشور نداریم، بنابراین باید این ساختارها تقویت شوند.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است تا پیش از پایان سال جاری این موضوع نهایی شده و براساس قرارداد، پروانه این اپراتور نهایی و از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت رسمی ابلاغ شود.

وزیر ارتباطات پیش از این هم گفته بود: توجه و اهمیت به فرهنگ کار تیمی و کنسرسیومی برای کارهای ملی بسیار مورد تاکید است و اپراتور سوم نیز که مجوز آن صادر شده پیش‌بینی می‌کنیم که امسال کار خود را آغاز کند.

تاثیر امواج موبایل بر ناباروری

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به توانمندی محققان ایرانی در درمان‌های ناباروری گفت: امروزه در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که نه تنها دیگر نگران موضوعات حوزه ناباروری نیستیم، بلکه به همت دانشمندان ایرانی پا به پای کشورهای پیشرفته گام برداشته‌ایم. به گزارش مهر، محمدرضا رزاقی در پانزدهمین کنگره سالیانه تازه‌های ناباروری با عنوان حفظ باروری یادآور شد: بحث ناباروری از دیرباز تهدیدکننده زندگی‌ها بوده و روز به روز نیز درصد ناباروری در حال افزایش است. رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به افزایش آمار ناباروری در کشور، اظهار داشت: امواج رادیویی تلویزیونی، تلفن، موبایل و در کل شعاع تابشی امواج گوناگون به افزایش ناباروری در کشور منجر شده است.