بازار دیجیتال- نمی‌دانم تا به حال شده هنگام چک کردن ایمیل‌های شخصی، جست‌و‌جو در سایت‌های مختلف و ... با درخواست‌های کمک در موارد مختلف مواجه شده باشید یا خیر؟ این اواخر این موضوع چندین بار رویت شده است و از طریق ایمیل و ... افراد نیازمند به کمک به ویژه بیماران از دوستان و کاربران اینترنت تقاضای اهدای گروه‌های مختلف خونی و ... می‌کنند.

این موضوع در جامعه ما که IT در آن نوپا است موضوع جدید و قابل توجهی به شمار می‌آید. همین یک ماه پیش بود که یکی از همکاران رسانه‌ای که در بیمارستان بستری بود، نیاز به یک گروه خونی خاص و البته نادر داشت که دوستان و آشنایان این همکار رسانه‌ای از طریق ایمیل شخصی و برخی از سایت‌ها درخواست خود را برای دریافت این گروه خونی مطرح کردند.

بر اساس اعلام یکی از نزدیکان همکارمان، طی چند ساعت بیش از ۵۰ نفر برای اهدای خون در بیمارستان حاضر شدند؛ در حالی که اصلا آشنایی با فرد مذکور نداشتند. هرچند معالجات ایشان در نهایت موثر واقع نشد، اما این اقدام آشنایان وی باعث شد ایشان مدت زمان بیشتری زندگی کند، اما این موضوع درس‌های بسیاری نیز داشت و آن استفاده از اینترنت برای کمک‌های فوری به اشخاص و نیازمندان بود.