موسسه پژوهشی فارستر در گزارش جدیدی پیش‌بینی کرد سرمایه‌گذاری جهانی روی فن‌آوری اطلاعات در سال جاری میلادی با افزایش بیش از شش درصدی و رسیدن به ۶/۱ تریلیون دلار به وضع سابق بازمی‌گردد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، به گفته معاون و تحلیلگر ارشد فارستر، رکود فن‌آوری ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به طور غیررسمی پایان یافته و تمامی تکه‌ها برای بازگشت سرمایه‌گذاری فن‌آوری در سال ۲۰۱۰ به حالت عادی، در جای خود قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش فارستر، سلامت صنعت فن‌آوری سریع‌تر از کل اقتصاد در آمریکا بهبود خواهد یافت و رشد سرمایه‌گذاری IT دو برابر نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود خرید IT در سال جاری میلادی در آمریکا ۶/۶ درصد افزایش یافته و به ۵۶۸ میلیارد دلار برسد و انتظار می‌رود اروپا نیز با افزایش ۲/۱۱ درصدی خرید که بخشی از آن به دلیل قوی‌تر بودن یورو در مقابل دلار آمریکا است، در قوی‌ترین مرحله سرمایه‌گذاری فن‌آوری باشد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود خریدهای IT در کانادا ۹/۹ درصد، در منطقه آسیا اقیانوسیه ۸/۷ درصد و در آمریکای لاتین ۷/۷ درصد رشد داشته باشد، اما ضعیف‌ترین رشد حدود ۴/۲ درصد در اروپای شرقی، آفریقا و خاورمیانه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، خرید جهانی تجهیزات رایانه ۲/۸ درصد رشد خواهد داشت؛ در حالی که هزینه صرف شده برای نرم افزار ۷/۹ درصد افزایش می‌یابد. هزینه صرف شده روی فن‌آوری اطلاعات در سال ۲۰۰۹ حدود ۹/۸ درصد کاهش داشت.