بازار دیجیتال- اگر شما هم از علاقه‌مندان به دانلود موسیقی از سایت‌های اینترنتی یا گشت و گذار و جست‌و‌جو در سایت‌های اینترنتی باشید حتما این اواخر متوجه شده‌اید که برخی از سایت‌ها یا بهتر بگوییم بیشتر سایت‌ها کاربران را ناچار می‌کنند برای دانلود موسیقی یا باز کردن فایل‌ها از طریق اینترنت هوشمند وارد این سایت‌ها شوند.

به نظر می‌رسد این نوعی کلاهبرداری از کاربران است، البته مسوولان این سایت‌ها که به ارائه اینترنت هوشمند هم مشغولند، دلیل کافی برای این کار را دارند و مشخص است که برای جلب مشتری این کار را می‌کنند .اما این دلایل برای کاربران منطقی و قابل پذیرش نیست. در این رابطه گفت‌و‌‌گوی کوتاهی با یکی از مسوولین سایت‌ها داشتیم که می‌خوانید:

اخیرا برخی سایت‌ها برای دانلود موسیقی یا حتی باز کردن فایل‌ها کاربران را ناچار می‌کنند از طریق اینترنت هوشمند این کار را بکنند و در غیر این صورت نمی‌توانند فایل‌ها را باز کنند. دلیل این اقدام چیست؟

اکثر این سایت‌ها خود ارائه‌دهنده اینترنت هوشمند هستند و از آنجا که به قول معروف اکنون دست در این کار زیاد شده است از این طریق به جلب مشتری می‌پردازند و به عبارتی کاربران را ناچار می‌کنند از طریق اینترنت هوشمندی که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند موفق به دانلود شوند، البته من هم با این موضوع که این کار نوعی کلاهبرداری از کاربران اینترنت است موافقم و اصولا کاربران هم توجهی به این سایت‌ها ندارند و کم پیش می‌آید که برای باز کردن چند فایل یا دانلود آهنگ گول این سایت‌ها را بخورند.

ممکن است برخی از این شرکت‌ها تنها به صرف جلب مشتری برای ارائه اینترنت هوشمند اقدام به راه‌اندازی سایت کنند؟

بله ممکن است به طور موقتی سایت‌هایی را راه‌اندازی کنند، ولی عمر این سایت‌ها کوتاه مدت است، زیرا با آنها برخورد می‌شود.