تلویزیون‌های LED سه بعدی و کتاب‌خوان‌های الکترونیکی

عکس: نگار متین‌نیا

بازار دیجیتال- شرکت Samsung که در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان بازار جهانی تلویزیون است، به تازگی برنامه‌های جدیدش را برای سال میلادی جدید اعلام کرده است.

این شرکت کره‌ای اعلام کرده است که تصمیم دارد تا پایان سال ۲۰۱۰ در حدود ۳۵ میلیون دستگاه تلویزیون LCD شامل ۱۰ میلیون تلویزیون LED را به بازارهای جهانی صادر کرده و به فروش برساند.

Samsung که در سال‌های اخیر بیشتر تمرکز خود را روی بازار تلویزیون گذاشته است، به تازگی از اولین فروشگاه نرم‌افزاری تلویزیون‌های HDTV پرده‌برداری کرد که به کاربرانش امکان خرید و دانلود نرم‌افزارهای مختلف را می‌دهد.

در حقیقت این شرکت قصد دارد بخش تلویزیونش را فعال‌تر کرده و رشد بازار این محصولاتش را در سال ۲۰۱۰ تا دو برابر برساند. این در حالی است که طبق اعلام این شرکت، قرار است در این سال بیش از ۴ میلیون دستگاه تلویزیون پلاسما Samsung هم روانه بازارهای جهانی شود.

با تمام اینها، اما تحلیل‌گران و کارشناسان بازار معتقدند که فروش تلویزیون‌های صفحه تخت این شرکت در سال ۲۰۱۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سال ۲۰۰۹ رشد پیدا خواهد کرد. از طرفی این شرکت این روزها به دنبال طراحی و تولید تلویزیون‌های سه بعدی است تا جایی که مدیر بخش تلویزیون‌های این شرکت اعلام کرده است:‌ «ما تصمیم داریم بازار جدیدی برای تلویزیون‌های LED سه بعدی به وجود بیاوریم. این محصولات می‌توانند توجه همه کاربران و خریداران را به خودشان جلب کنند.»

علاوه بر اینها این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد به بازار پر رونق انواع کتاب‌خوان‌های الکترونیکی هم وارد شود. به این ترتیب طبق اعلام Samsung، قرار است کتاب‌خوان‌های الکترونیکی این شرکت با نمایشگرهایی در اندازه‌های ۶ و ۱۰ اینچ طراحی و تولید شده و به ترتیب با قیمت ۳۹۹ و ۶۹۹ دلار به بازار عرضه شده و به فروش عمومی برسند.