ممنوعیت فروش ورد مایکروسافت آغاز شد

ممنوعیت فروش برخی از نسخه‌های محصولات پراهمیت ورد و آفیس شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت آغاز شد.

به گزارش (ایسنا)، این شرکت نرم‌افزاری مجبور شده برخی از امکانات محصولات ورد و آفیس خود را بر اساس حکم دادگاه و پس از اختلاف امتیاز انحصاری با شرکت کانادایی i۴i تغییر دهد.

مایکروسافت اعلام کرده است از حکم دادگاه تبعیت کرده و نرم‌افزارهای اصلاح‌شده ورد را در آمریکا عرضه خواهد کرد، اما حکم دادگاه همچنین مایکروسافت را به پرداخت ۲۹۰ میلیون دلار خسارت به i۴i محکوم کرده که این شرکت متقاضی دادرسی مجدد علیه آن است.

مایکروسافت با امید لغو شدن حکم اولیه، مایل است هیاتی از ۱۱ قاضی دادگاه تجدیدنظر بخش Federal Circuit این پرونده را مورد بازبینی مجدد قرار دهند.

این شرکت پیش از این یک بار به حکم اعتراض کرد، اما در ماه دسامبر گذشته هیاتی متشکل از سه قاضی استدلال‌های مایکروسافت را رد کرده و حکم بدوی صادره توسط دادگاه تگزاس را مبنی بر نقض امتیاز انحصاری متعلق به i۴i توسط مایکروسافت تایید کردند.

این اختلاف امتیاز انحصاری مربوط به استفاده از زبان برنامه‌نویسی XML است که امکان می‌دهد متن‌ها و فایل‌ها در برنامه‌های مختلف قابل خواندن باشند.

این زبان برنامه‌نویسی در جدیدترین نسخه پردازشگر ورد مایکروسافت مورد استفاده قرار گرفته است و مایکروسافت اکنون ویژگی مورد بحث را از تمامی نسخه‌های موجود ورد و آفیس که در آمریکا به فروش می‌روند، حذف کرده است.