بازار دیجیتال- بازار کیبورد نیز مانند سایر کالاها، طی سال‌های اخیر با تنوع بالایی در زمینه برند و مدل مواجه شده است و هر از چند گاهی شاهد عرضه مدلی جدید در بازار این کالا هستیم.

فعالان بازار معتقدند با عرضه مدل‌های مختلف نه تنها قدرت انتخاب مصرف‌کنندگان در حد قابل توجهی بالا رفته است، بلکه قیمت‌ها نیز نسبت به سابق کاهش یافته است.

برخی از فعالان بازار نیز معتقدند با وجود کاهش قیمت‌ها همچنان برخی از خریداران به سراغ برندهای متفرقه یا کالاهای بدون مارک می‌روند.

در این رابطه گفت‌و‌‌گوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار رایانه داشتیم که می‌خوانید:

در حال حاضر در بازار کیبورد چه برندهایی جزو پرفروش‌های بازار هستند؟

تا قبل از اینکه کیبوردهای میوا و فراسو در بازار داخلی به طور گسترده عرضه شوند، برندهای خارجی در بازار فروش بالایی داشتند، اما طی یکسال اخیر فراسو، توانسته است سهم خوبی را در بازار کیبورد در اختیار بگیرد و پس از آن A۴TECH سهم خوبی در بازار دارد.

برندهایی چون، GENIUS، میوا و ... نیز در رتبه‌های بعدی ایستاده‌اند.

‌برخی از فعالان بازار معتقدند با وجودی که کیبورد از کالاهای نه‌چندان گران‌قیمت در بازار است، اما با این حال هنوز که هنوز است برخی از افراد به سراغ نمونه‌های بدون مارک این کالا می‌روند. این موضوع صحت دارد؟

بله. البته نمونه‌های بدون مارک در بازار کیبورد به اندازه سایر کالاها نیست و البته ورود کالاهای بدون مارک در بازار ربطی به قیمت‌ها ندارد. زیرا موس نیز کالایی تقریبا ارزان قیمت در بازار رایانه است، اما با این حال در بازار آن شاهد عرضه نمونه‌های بی‌مارک و تقلبی هستیم.

در مورد کیبورد‌های فانتزی توضیح دهید. این کالاها بیشتر تولید چه کشورهایی هستند؟ و آیا این نمونه‌های فانتزی هم در ردیف کالاهای تقلبی قرار می‌گیرند؟

اخیرا برندهای مطرح به عرضه نمونه‌های فانتزی می‌پردازند که قیمت‌ها هم بالاتر از نمونه‌های غیرفانتزی است، اما تا قبل از این نمونه‌های فانتزی تنها در برندهای متفرقه یا بدون مارک خلاصه می‌شد که اکثرا هم تولید چین بودند.