دوربین‌های عکاسی کامپکت  با قابلیت‌های مناسب

بازار دیجیتال- شرکت بزرگ و فعال Canon به تازگی چهار دوربین عکاسی دیجیتال کامپکت را به بازار پر رونق این محصولات معرفی کرده است.

این دوربین‌ها همگی از سری دوربین‌های A این شرکت بوده و با مدل‌های A۴۹۰، A۴۹۵، A۳۰۰۰IS و A۳۱۰۰ IS به بازار معرفی شده‌اند.

این دوربین‌های جدید قابلیت‌های متنوعی داشته و می‌توانند برای کاربران خانگی و حتی نیمه‌حرفه‌ای هم انتخاب مناسبی باشد. دوربین مدل A۴۹۰ که در روز ۷ ژانویه به بازار معرفی شده، دارای حسگر CCD بوده و قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۰ مگاپیکسل را دارد.

این دوربین عکس‌هایی با حداکثر اندازه ۲۷۳۶×۳۶۴۸ پیکسل را ثبت و ذخیره می‌کند و امکان زوم دیجیتال تا ۴ برابر را هم دارد. حداقل فاصله کانونی این دوربین برابر ۳۷ میلیمتر بوده و حداکثر آن به ۱۲۲ میلیمتر می‌رسد.

این دوربین دارای لرزشگیر دیجیتال تصویر بوده و حداقل فاصله فوکوس آن به یک سانتیمتر می‌رسد. حداقل و حداکثر سرعت شاتر این دوربین به ترتیب برابر ۱۵ ثانیه و ۱ به ۲۰۰۰ ثانیه است و حداکثر حساسیت آن به ۱۶۰۰ می‌رسد.

نمایشگر LCD این دوربین با اندازه ۵/۲ اینچ تصاویر را با وضوح ۱۱۵۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. A۴۹۰ با انواع کارت‌های حافظه سازگار بوده و قابلیت فیلمبرداری با دو وضوح تصویر ۲۴۰×۳۲۰ و ۴۸۰×۶۴۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را هم دارد.

این دوربین عکاسی با دو باتری قلمی کار می‌کند و دارای یک پورت USB برای اتصال به کامپیوترهای شخصی هم هست. ابعاد این دوربین برابر ۳۱×۶۲×۹۴ میلیمتر بوده و وزن آن به ۱۷۵ گرم می‌رسد.

مدل A۴۹۵ دوربین جدید دیگری از Canon است که در روز پنجم ژانویه برای اولین بار به بازار معرفی شده است. این دوربین امکان عکاسی با وضوح ۱۰ مگاپیکسل را داشته و از حسگر CCD بهره می‌برد.

حداقل و حداکثر فاصله کانونی این دوربین به ترتیب برابر ۳۷ و ۱۲۲ میلیمتر بوده و حداکثر میزان حساسیت آن در هنگام عکاسی به ۱۶۰۰ می‌رسد. حداقل سرعت شاتر این دوربین ۱۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱ به ۶۰۰۰ ثانیه است.

این دوربین هم مانند مدل قبلی دارای نمایشگر LCD با اندازه ۵/۲ اینچی بوده و قابلیت فیلمبرداری با دو وضوح تصویر و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را هم دارد.

دوربین A۳۰۰۰ IS هم در روز پنجم ژانویه به بازار معرفی شده است. این دوربین وضوح تصویری برابر ۱۰ مگاپیکسل داشته و از باتری لیتیومی بهره می‌برد.

حداقل فاصله کانونی این دوربین برابر ۳۵ میلیمتر بوده و حداکثر آن به ۱۴۰ میلیمتر می‌رسد. حداقل فاصله فوکوس این دوربین برابر ۳ سانتیمتر است و حداکثر حساسیت آن در زمان عکاسی به ۱۶۰۰ می‌رسد.

حداکثر سرعت شاتر این دوربین برابر ۱ به ۱۶۰۰ ثانیه بوده و حداقل سرعت آن به ۱۵ ثانیه می‌رسد. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

A۳۰۰۰ IS با انواع کارت‌های حافظه سازگار بوده و امکان فیلمبرداری را هم به کاربرانش می‌دهد. ابعاد این دوربین برابر ۲۸×۵۸×۹۷ میلیمتر بوده و وزن آن به ۱۶۵ گرم می‌رسد.

دوربین مدل A۳۱۰۰ IS آخرین دوربین عکاسی دیجیتال جدید شرکت Canon است که امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسل را به کاربرانش می‌دهد.

این دوربین با طراحی باریک و سبکش می‌تواند مورد توجه بسیاری از کاربران و خریداران قرار بگیرد.

حداقل فاصله کانونی این دوربین برابر ۳۵ میلیمتر بوده و حداکثر آن به ۱۴۰ میلیمتر می‌رسد. حداقل فاصله فوکوس این دوربین برابر ۳ سانتیمتر است و حداکثر حساسیت آن در زمان عکاسی به ۱۶۰۰ می‌رسد.

حداکثر سرعت شاتر این دوربین برابر ۱ به ۱۶۰۰ ثانیه بوده و حداقل سرعت آن به ۱۵ ثانیه می‌رسد.

نمایشگر این دوربین هم با اندازه ۷/۲ اینچی می‌تواند تصاویر را با وضوح مناسبی برای کاربرانش نمایش بدهد.

با این همه، اما شرکت Canon هنوز اطلاعات دقیقی را درباره زمان و قیمت عرضه این دوربین‌های جدیدش اعلام و منتشر نکرده است.