راه نجات تولیدکنندگان مانیتور

بازار دیجیتال- قیمت انواع مانیتور طی ماه گذشته همچنان ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده. بازار خرید و فروش این کالا نیز مانند سایر تجهیزات کامپیوتری روزهای بی رونقی را سپری می‌کند.

به گفته فعالان بازار، طی مدت اخیر با توجه به اینکه بازار خرید و فروش رایانه و تجهیزات جانبی راکد و بی‌رونق بوده است، بازار خرید و فروش این کالا نیز چندان پررونق نبوده و کمتر کسی به قصد خرید به مراکز خرید و فروش رایانه مراجعه می‌کند.

محمدی، یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید، در شرایط فعلی، میزان عرضه این کالا نسبت به میزان تقاضا در حد قابل توجهی بیشتر بوده و بازار مملو از کالاهای جدید است که تقاضایی برای آنها وجود ندارد.

یکی از فعالان بازار نیز می‌گوید: با اینکه با سخت‌گیری‌هایی که برای ورود مانیتور به کشور شده است، شاهد حضور مانیتورهای قاچاقی در بازار هستیم و به نظر می‌رسد طی ماه‌های آینده با افزایش میزان قاچاق این کالا با برندهای وارداتی باشیم.

این درحالی‌ است که سامانی، یکی دیگر از فعالان بازار، در این باره می‌گوید، در شرایطی که بازار مملو از تولیدات داخلی است، کمتر کسی ترجیح می‌دهد به سراغ برندهای وارداتی که با گارانتی‌های متفرقه وارد بازار می‌شوند برود.

به گفته وی، در حال حاضر خدمات پس از فروشی که تولیدکنندگان ایرانی برای مانیتورهای خود در نظر گرفته‌اند تا حدود زیادی باعث شده است که نظر مصرف‌کننده به سمت این کالاها جلب شود و به همین دلیل است که در بازار این کالا نسبت به کالایی مانند موبایل یا تلویزیون کمتر شاهد عرضه نمونه های قاچاق هستیم.

یکی دیگر از فعالان بازار نیز به سرویس‌دهی سریع شرکت‌های تولیدکننده ایرانی اشاره کرد و گفت: ارائه این خدمات باعث شده است مصرف‌کنندگان خرید این کالاها را به نمونه‌های قاچاقی ترجیح دهند.

اما برخی از فعالان بازار همچنان بر این باورند که در شرایط فعلی، مصرف‌کننده به دنبال خرید کالای ارزان قیمت است و ترجیح می‌دهد کالای بدون گارانتی ارزان بخرد تا با گارانتی با قیمت بالاتر.