انگلیس اعلام کرده با تضمین پهنای باند برای تمامی شهروندان این کشور، برابر دانستن دسترسی به اینترنت پرسرعت به عنوان یک امکان اولیه به همراه برق، آب و گاز را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این پیشنهاد در حالی صورت می‌گیرد که نگرانی‌هایی درباره نادیده گرفته شدن جامعه روستایی که در آن ساکنان و مشاغل ناچارند با اتصالات اینترنتی کم‌سرعت سرکنند، در انقلاب دیجیتالی مطرح شده است.

این طرح‌ها به وزیران این کشور ارسال شده و در صورتی که به تصویب پارلمان برسند، انگلیس یکی از نخستین کشورهای جهان خواهد بود که فراهم‌کنندگان خدمات اینترنتی را وادار می‌کند سرویس پهنای باند پرسرعت عرضه کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، ساکنان شهری به‌زودی دسترسی به اینترنت با سرعت ۴۰ مگابیت در ثانیه خواهند داشت؛ اما ۴۲ درصد از ساکنان روستایی به دلیل دورافتاده بودن محل زندگی ناچارند از اتصالاتی با سرعت کمتر از دو مگابیت در ثانیه استفاده کنند. چندی قبل دسترسی به اینترنت پرسرعت برای نخستین بار در جهان در فنلاند به‌عنوان حق قانونی شهروندان این کشور شناخته شد. دولت اسپانیا نیز به‌تازگی فراهم‌کنندگان خدمات اینترنتی را ملزم کرده پهنای باند با سرعت حداقل یک مگابیت در ثانیه را با نرخ تعیین شده به تمامی ساکنان در تمامی نقاط این کشور عرضه کنند.