نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت مخابرات استان تهران تاکنون حاضر نشده است بدهی ۹ میلیارد تومانی خود را به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (PAP) پرداخت کند.

«مجید نصیرپور» در گفت‌و‌‌گو با «ایرنا»، این اقدام شرکت مخابرات استان تهران را غیر قانونی و در تضاد با مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند. نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان یک مرجع قانونی با تصویب ماده‌ای خواستار کاهش قیمت خدمات ارتباطی از مبلغ ۳۰ هزار ریال به ۱۰ هزار ریال شده بود.وی افزود: بر اساس این مصوبه تمام شرکت‌های خصوصی و دولتی ملزم به اجرای این کاهش قیمت هستند؛ اما با وجود این مصوبه و گذشت بیش از ۲ سال، این مصوبه توسط شرکت مخابرات ایران اجرا نشده است.

وی طلب شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پر سرعت (PAP) از شرکت مخابرات ایران را حدود ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برخی از شرکت‌های مخابرات استانی بدهی خود را به شرکت‌های اینترنتی پرداخت کرده‌‌اند، اما در تهران و برخی استان‌ها به این مصوبه عمل نشده است.

نصیرپور گفت: چندی پیش این موضوع در کمیسیون صنایع مجلس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد که پاسخ وزیر قانع‌کننده نبود؛ به همین دلیل پرسش در مورد عدم اجرای مصوبه رگولاتوری در مورد کاهش هزینه اشتراک اینترنت در صحن علنی مجلس طرح شد.