بازار بی‌رونق لپ‌تاپ

عکس‌: نگار متین‌نیا

بازار دیجیتال- قیمت انواع لپ‌تاپ طی هفته گذشته در بازار تقریبا ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است.

براساس اعلام فعالان بازار، مدل‌های جدید طی ماه گذشته به طور گسترده وارد بازار شده‌اند، ولی بازار همچنان راکد و بی‌رونق است.

محمد لطفی، یکی از فعالان بازار لپ‌تاپ می‌گوید: با وجودی که مدل‌های جدید وارد بازار شده‌اند، اما همین میزان اندک تقاضا نیز مربوط به لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت و مینی لپ‌تاپ‌ها است.

به گفته وی، از آنجا که قیمت لپ‌تاپ‌های تازه وارد بالا است، خریداران تمایلی به خرید نشان نمی‌دهند و بازار همچنان روزهای بی‌رونقی را سپری می‌کند.

یکی دیگر از فعالان بازار نیز در این مورد می‌گوید: برخی از فروشندگان به ناچار تخفیف‌هایی را برای خریداران در نظر می‌گیرند، اما با این حال بازار بی‌رونق است.

یکی دیگر از فعالان بازار نیز در این‌باره می‌گوید: طی مدت اخیر در بازار لپ‌تاپ، فروش لپ‌تاپ‌های بدون گارانتی بیشتر از لپ‌تاپ‌هایی است که توسط شرکت‌های گارانتی‌کننده معتبر است.

به گفته وی، در شرایط فعلی خریداران بیشتر به قیمت‌ها توجه دارند تا گارانتی کالا و به همین دلیل شرکت‌های گارانتی‌کننده معتبر با کاهش بیشتری در زمینه فروش مواجه هستند.

این درحالی است که گرو دیگری از فروشندگان این ادعا را تکذیب می‌کنند.

به هر حال بازار لپ‌تاپ در ماه‌های پایانی سال همچنان با رکود مواجه است و فعالان بازار معتقدند دامنه این رکود تا اواسط سال آینده ادامه خواهد داشت.