مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس گفت: خط ۲۵ هزار مشترک تلفن همراه استان فارس به دلیل عدم پرداخت هزینه کارکرد خود تخلیه شده است. چنگیز امیری در گفت‌وگو با «موبنا» اظهار داشت: برخی از مشترکان چند دوره مبلغ کار کرد تلفن همراه را پرداخت نکرده بودند. به همین دلیل با تهاتر با ودایع مشترک، خطوط آنها تخلیه شد.

وی گفت: در صورتی که مشترکان بدهی خود را پرداخت کنند، مخابرات خطوط آنها را فعال کرده و خطوط تلفن به آنها برگردانده می‌شود. وی تصریح کرد: معمولا بیشتر این مشترکان بیش از یک سال است که بدهی خود را پرداخت نکرده‌اند.به تازگی شرکت مخابرات ایران در ازای بدهی هریک از خطوط تلفن ثابت و همراه، دیگر خطوط ارتباطی آنها را قطع می‌کند. دیوان عدالت اداری با اجرای این حکم مخالفت کرده است.

پانزده نقطه در بزرگراه‌های تهران با قطعی مکالمه همراه است

مدیرکل بهینه‌سازی شبکه ارتباطات سیار گفت: شبکه همراه اول در ۱۵ نقطه بزرگراه‌های تهران از مجموع ۵۷ بزرگراه با قطعی مکالمه روبه‌رو است. مجید مختارنیا در گفت‌وگو با «موبنا» با تاکید بر اینکه پوشش شبکه همراه اول در بزرگراه‌های تهران کامل نیست، اظهار داشت: در برخی نقاط بزرگراه‌ها با مشکل آنتن‌دهی مواجه هستیم.

وی با اشاره به برنامه بهینه‌سازی شبکه همراه اول در شهر تهران خاطرنشان کرد: فاز اول این طرح در مهرماه به پایان رسید و از جمله برنامه‌های انجام شده آن رفع مشکلات پوششی بود؛ اما در فاز دوم که از مهرماه شروع شده و تا اسفندماه ادامه خواهد داشت، رفع مشکلات بزرگراه‌ها در دست اقدام است.

مختارنیا خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان این است که با اتمام فاز دوم طرح بهینه‌سازی شبکه همراه اول در تهران و تا پایان امسال مشکل بزرگراه‌ها به کلی رفع شود. اولین پروژه بهینه‌سازی شبکه همراه اول از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان شهریورماه امسال به اتمام رسید.

فاز دوم بهینه‌سازی این شبکه نیز از هفته اول مهرماه امسال شروع شده و قرار است تا پایان اسفندماه به اتمام برسد.

طراحی مجدد شبکه همراه اول، رفع سایت‌های اورشوت و بازنگری طراحی فرکانس تهران از جمله اقداماتی بود که در فاز اول این پروژه انجام شد. در فاز دوم بهینه‌سازی شبکه همراه اول، عمده تمرکز این اپراتور رفع نقاط پوششی است.

ایرانسل بسته‌ افزایشی GPRS عرضه کرد

ایرانسل در طی جشنواره زمستان ۸۸ خود که از ۱۲ دی‌ماه ۸۸ تا ۱۲ فروردین‌ماه ۸۹ برگزار می‌شود، «بسته افزایشی GPRS» در اختیار مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری خود قرار داده است.

در این طرح کلیه مشترکان سیم کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانسل می‌توانند با خرید یک بسته افزایشی ۱۰هزار ریالی ۵ مگابایت، با خرید یک بسته ۲۲ هزار و پانصد ریالی ۱۵ مگابایت، با خرید یک بسته ۳۰ هزار ریالی ۳۰ مگابایت و با خرید یک بسته ۴۰ هزار ریالی ۵۰ مگابایت از خدمات GPRS ایرانسل به صورت رایگان استفاده کنند.

تاریخ انقضای هر یک از بسته‌های افزایشی GPRS ایرانسل ۳۰ روز است و در صورتی که هر یک از مشترکان قبل از اتمام دوره قبلی، بسته افزایشی GPRS ایرانسل را مجددا سفارش دهند، می‌توانند از باقی مانده اعتبار دوره قبل، برحسب کیلوبایت‌های باقی مانده به همراه تعداد روزهای باقی مانده آن دوره، در دوره جدید استفاده کنند.

براساس این گزارش، مشترکان سیم کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانسل می‌توانند در هر زمان که مایل باشند، طرح پیشرفته بسته افزایشی GPRS ایرانسل را از طریق کدهای دستوری (USSD) برای خط ایرانسل خود فعال نموده و از مزایای آن بهره‌مند شوند. اطلاعات بیشتر در وب سایت رسمی این شرکت قرار گرفته است.