دوربین جدیدی که پرفروش‌ترین هم شد

بازار دیجیتال- در میان دوربین‌های عکاسی دیجیتالی که هر روز به بازار پررونق این محصولات روانه می‌شوند، بعضی مدل‌ها با اقبال خوبی از طرف کاربران و خریداران مواجه می‌شوند.

این روزها در میان مدل‌های مختلف و متنوعی که از دوربین‌های شرکت Nikon به بازار عرضه شده‌اند، مدل جدیدی از دوربین‌های کامپکت آن گویا توانسته نظر اغلب خریداران را به خودش جلب کند.

مدل S۱۰۰۰pj که یکی از جدیدترین محصولات شرکت Nikon است، این روزها عنوان یکی از پرفروش‌ترین دوربین‌های عکاسی بازار و پرفروش‌ترین مدل از محصولات این شرکت را به خودش اختصاص داده است. بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار در این مورد معتقدند که ویژگی‌های مناسب و البته مجهز بودن آن به امکانات منحصر به فردی مانند ویدئو پروژکتور، باعث شده است تا این دوربین بتواند نظر کاربران را به خودش جلب کند.ویدئو پروژکتور این دوربین امکان نمایش تصاویر با وضوح VGA را داشته و می‌تواند تصاویر را تا فاصله حداکثر ۲ متر و تا اندازه ۴۰۰ اینچ برای کاربرانش به نمایش بگذارد. این محصول همچنین دارای یک دستگاه کنترل از راه دور و یک پایه است تا کار با آن را برای کاربرانش ساده‌تر کند.

حسگر این دوربین از نوع CCD است و امکان عکاسی با وضوح ۱/۱۲ مگاپیکسل را به کاربرانش می‌دهد. حداقل و حداکثر فاصله کانونی این دوربین به ترتیب برابر ۲۸ میلیمتر و ۱۴۰ میلیمتر است. این دوربین امکان زوم دیجیتال تا ۴ برابر را داشته و زوم اپتیکال آن بسته به لنز آن متغیر است.

S۱۰۰۰pj دارای یک نمایشگر LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و با کارت‌های حافظه SD و SDHC هم سازگاری دارد. این محصول همچنین مجهز به یک پورت USB نسخه ۲ پرسرعت است و امکان فیلمبرداری در ۴ حالت مختلف را هم به کاربرانش می‌دهد.ابعاد این دوربین برابر ۲۳×۶۲×۹۶ میلیمتر بوده و وزن آن به ۱۷۵ گرم می‌رسد. این دوربین در حال حاضر با قیمت ۴۹۵ هزار تومان و گارانتی شرکت نورنگار به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.