لپ‌تاپ تازه‌وارد سونی - ۱۲ دی ۸۸

بازار دیجیتال- مدل vaio cw-۱۳ به عنوان لپ‌تاپ تازه‌وارد سونی در بازار داخلی معرفی شده است. بر اساس اعلام دیجی کالا، یکی از عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های این برند در بازار داخلی، ویژگی‌های مهم نوت‌بوک‌های سری CW تنوع رنگ، زیبایی، کیفیت ساخت و قیمت مناسب در مقابل ارائه‌ امکانات خوب در ضمن کاربری راحت و بسیار آسان است. این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده‌ کارآمد و خوب اینتل از نوع دو هسته‌ای (Core ۲ Duo) است. صفحه نمایش این نوت‌بوک‌ها در اندازه ۱۴ اینچ ساخته شده و فضای خالی بین لپ‌تاپ‌های ۱۳ و ۱۵ اینچ را به خوبی پر کرده است، به همین دلیل نیز از وزن مناسبی برخوردار است و فقط ۴/۲ کیلوگرم سنگینی دارد. این درحالی است که در حالت کلی نوت‌بوک‌های رده ۱۵ اینچ حدود ۶/۲ تا ۸/۲ کیلوگرم سنگینی دارند. اگر از قسمت سمت چپ به CW نگاه کنیم، چیزهایی که مشاهده می‌کنیم از این قرار خواهند بود‌: دریچه خروجی تهویه، پورت خروجی ویدئو، پورت HDMI و دو عدد پورتUSB.

پورت خروجی ویدئو این امکان را به کاربر می‌دهد تا تصویر نوت‌بوک را بر روی نمایشگرهای بزرگتر مشاهده کند. پورت HDMI نیز که نام آن در قسمت بالای پورت نوشته شده است این امکان را می‌دهد تا بتوانید تصاویر بسیار با کیفیت را بر روی HDTV مشاهده نمایید. دو عدد از سه پورت USB، پورت IEEE یا ۱۳۹۴ هم در قسمت سمت چپ قرار دارند. قسمت سمت راست نیز شامل دیگر پورت USB، کارت‌خوان و یک عدد DVD درایو از نوع فکی است. این نوع از DVD درایوها بر خلاف نوع مکشی با فشردن دکمه‌ای بیرون می‌آیند و سپس با یک فشار کم وارد می‌شوند. پورت‌های میکروفون و هدست نیز در همین سمت قرار دارند. بقیه‌ پورت‌ها از جمله ورودی شارژر نیز در قسمت‌های دیگر مانند قسمت پشتی و جلوی دستگاه قرار دارند.

این لپ‌تاپ دارای صفحه‌کلید کامل و کارآمد با دکمه‌های مجزا از هم است. این فاصله‌ زیاد بین دکمه‌ها باعث می‌شود در هنگام تایپ کردن در سرعت‌های زیاد انگشتان شما به اشتباه روی دکمه‌های مجاور نرود و شما احساس راحتی بیشتری در هنگام تایپ سریع نمایید. خود دکمه‌ها نیز دارای اندازه بزرگ و مناسبی هستند. در قسمت زیر صفحه‌کلید نیز فضای بزرگ و بسیار مناسبی برای قرار دادن مچ دست وجود دارد. این فضای بزرگ بسیار مناسب کار کردن و تایپ کردن درازمدت است؛ چراکه طراحی آرگونومیک آن باعث می‌شود تا شما احساس خستگی دیرتر یا کمتری نمایید. در این فضا و کمی متمایل به چپ ماوس‌پد لمسی قرار دارد که آن نیز بسیار بزرگ و راحت است و دارای کلیک چپ و راست بزرگ و مناسبی نیز هست. درکل، کار کردن با این ماوس‌پد بسیار لذت‌بخش می‌باشد و تقریبا شما احتیاجی به ماوس‌های معمولی پیدا نخواهید کرد. در ضمن این ماوس‌پد از نوع مالتی تاچ است که قابلیت دریافت چندین لمس همزمان از ماوس‌پد را دارا است. دکمه پاور، اسپیکرها و بعضی عملکردهای دیگر نیز در بالای صفحه‌کلید هستند.

در قلب این لپ‌تاپ نیز یک پردازنده Core ۲ Duo یا همان دو هسته‌ای وجود دارد. چنین پردازنده‌های دو هسته‌ای عملکرد واقعی خود را در هنگام اجرای برنامه‌های همزمان نشان می‌دهند و عملا از یک پردازنده AMD با قدرت مساوی عملکرد بهتر و بیشتری را نشان می‌دهند. حافظه رم ۴ گیگابیتی DDR۳ نیز نقطه دوم قدرتمندی این سری به‌حساب می‌آید که عملا قدرتمندترین حافظه رمی است که شما می‌توانید بر روی لپ‌تاپ‌ها مشاهده نمایید. حافظه‌ ‌هارددیسک ۳۲۰ گیگابایتی نیز این نوید را به شما می‌دهد که باید زحمت زیادی برای پر کردن آن بکشید. این لپ‌تاپ از تمام امکانات اتصالاتی و اتصال به شبکه از جمله Wi-Fi،

Cable Lan و بلوتوث بهره می‌برد، ولی فاقد مودم است. مودم را می‌توانید با قیمت اندک و به صورت اکسترنال یا خارجی تهیه نمایید و از طریق USB به آن وصل نمایید. سیستم‌عامل این سری نوت‌بوک‌ها ویندوز ۷ است که حقا از نظر زیبایی و تنوع رتبه یک را دارد. میکروفون‌های استریوی CW نیز در تست‌های صدا که به عمل آوردیم صدای نسبتا بلند با کیفیتی بسیار بالا را ارائه کرد که این خود نیز مزیتی مهم است. CW یک وایو با قیمتی مناسب، امکانات بسیار عالی و طراحی شیک و زیبا است.