چند دستگی قیمت در بازار رایانه

بازار دیجیتال- به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم و بازار خرید و فروش رایانه همچنان در رکود به سر می‌برد.

براساس اعلام فعالان بازار، اندک امید کسبه برای پایان یافتن این رکود یکساله ناامید شده و فعالان بازار ناچار شده‌اند قیمت‌ها را به‌رغم کاهش چند مرحله‌ای طی ماه‌های گذشته، مجددا کاهش دهند.

محمد مولوی، یکی از فعالان بازار در این رابطه می‌گوید، تا قبل از این، یعنی حدود سه تا چهار ماه قبل فعالان بازار به رونق گرفتن بازار رایانه پس از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و همچنین ورود مدل‌های جدید امیدوار بودند، ولی مدل‌های جدید وارد بازار شدند و اتفاقی که کسبه بازار رایانه منتظر آن بودند نیفتاد.

وی به کاهش مجدد قیمت‌ها در بازار طی مدت اخیر اشاره کرد و گفت، با وجودی که کاهش بیشتر قیمت‌ها مقدور نبود، ولی کسبه ناچارند برای به فروش رساندن اجناس خود تخفیف‌های سنگینی برای خریداران در نظر بگیرند.

یکی دیگر از فعالان بازار نیز می‌گوید، با وجودی که مانیتور از دسته کالاهایی است که به دلیل تولید داخلی آن هر از چند گاهی شاهد عرضه مدل‌های جدیدی از این کالا به بازار هستیم، اما ورود مدل‌های جدید هم نتوانسته است کمکی به تغییر وضعیت بازار کند.

وی با اشاره به ورود مانیتورهای led به بازار گفت، این مانیتورها به طور محدود وارد بازار شده‌اند ولی فروش چندانی ندارند.

فعالان بازار معتقدند در شرایط فعلی بازار علاوه بر رکودی که با آن مواجه است، دچار چنددستگی قیمت‌ها نیز شده است و این بی‌نظمی در بازار به ضرر کسبه بازار است.