معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند گفت: شرکت مخابرات فیبر نوری رایگان به دانشگاه‌ها ارائه کرده است؛ اما در مقابل هزینه‌های بهره‌برداری را اخذ می‌کند که این امر هزینه‌های زیادی را بر دانشگاه‌ها تحمیل کرده که بعضا از عهده پرداخت خارج است. سید حجت‌هاشمی در گفت‌وگو با «مهر» با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا مرکز رشد را به پارک فناوری تبدیل کنیم، اضافه کرد: تلاش می‌شود تا زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود. یکی از این زیرساخت‌ها، افزایش پهنای باند و اتصال به فیبر نوری برای گسترش فعالیت‌های علمی دانشگاه است.

هاشمی با اشاره به تعامل شرکت مخابرات با دانشگاه‌ها در زمینه فیبر نوری به «مهر» گفت: در پی این اقدام قرار بود پهنای باند مناسب با تخفیف‌های ویژه به دانشگاه‌ها واگذار شود، ولی متاسفانه این امر محقق نشد و اینترنتی که به دانشگاه‌ها واگذار شد هزینه‌های زیادی را به دانشگاه‌ها تحمیل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ما هزینه‌های زیادی را بابت افزایش پهنای باند می‌پردازیم، یادآور شد: شرکت مخابرات فیبر نوری رایگان به دانشگاه‌ها ارائه داد؛ ولی در مقابل از ما هزینه‌های بهره‌برداری اخذ می‌کند که این امر هزینه‌های زیادی را بر دانشگاه‌ها تحمیل کرده که بعضا از عهده پرداخت خارج است.