بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ

بازار دیجیتال- قیمت انواع لپ‌تاپ طی یک هفته گذشته در بازار داخلی کاهش یافت.

بر اساس اعلام فعالان بازار، این کاهش قیمت به دلیل رکود حاکم بر بازار و تقاضای اندک برای این کالاها صورت گرفته است.

فعالان بازار با اشاره به ورود مدل‌های جدید به بازار می‌گویند، متاسفانه با وجودی که مدل‌های جدید وارد بازار شده‌اند، استقبال از این کالاها در حد بسیار اندکی بوده است و ورود این کالاها به بازار نتوانسته است تغییری در وضعیت بازار ایجاد کند.

یکی از فعالان بازار در این رابطه می‌گوید، طی هفته‌های آینده به دلیل فرا رسیدن تعطیلات ماه ژانویه در کشورهای مبداء میزان عرضه کالا به بازار تا حدودی کاهش می‌یابد و بازار داخلی با کاهش موجودی مواجه می‌شود.

به اعتقاد وی در شرایط فعلی، مصرف‌کنندگان می‌توانند برای خرید اقدام کنند و به عبارتی اکنون بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ است.

بهنامی، کارشناس بازار نیز می‌گوید: به طور کلی زمانی که بازار در حالت رکود به سر می‌برد بهترین زمان برای خرید لپ‌تاپ است و اکنون با توجه به اینکه میزان عرضه در بازار از میزان تقاضا بیشتر است، بهترین زمان برای خرید است.

فلکی، یکی دیگر از فعالان بازار نیز با اشاره به کاهش قیمت‌ها طی یک هفته اخیر در بازار لپ‌تاپ می‌گوید: این طور که پیداست، دامنه این رکود یکساله تا اوایل سال آینده ادامه خواهد داشت و این تازه نگاه خوشبینانه به این موضوع است.

وی می‌گوید: طی مدت اخیر میزان تقاضا برای لپ‌تاپ نسبت به قبل کاهش بیشتری یافته و در این بین برخی از افراد با اطلاع از این موضوع که طی هفته‌های آینده میزان عرضه به بازار کاهش خواهد یافت از فروش کالاها خودداری می‌کنند تا هنگامی که موجودی در بازار کم شد این کالاها را با قیمت بالاتر به بازار عرضه کنند.

این در حالی است که گروه دیگری از فروشندگان این ادعا را تکذیب کرده و می‌گویند، با توجه به رکود حاکم بر بازار، فروشندگان تمام تلاش خود را برای به فروش رساندن اجناس خود می‌کنند و این طور نیست که از فروش کالایی که در اختیار دارند خودداری کنند.

به گفته وی، در شرایط فعلی که کسبه روزهای سختی را می‌گذرانند بروز این شایعات طبیعی است.