بازار لپ‌تاپ همچنان بی‌رونق است

عکس: نگار متین‌نیا

بازار دیجیتال- بازار خرید و فروش لپ‌تاپ همچنان روزهای راکد و بی‌رونقی را می‌گذراند و به‌رغم عرضه مدل‌های جدید به بازار میزان تقاضا برای این کالا همچنان در حد ناچیزی است.

به گفته فعالان بازار، تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که بازار، طی سه ماه پایانی سال با کاهش تقاضا مواجه می‌شود و این در حالی است که قیمت‌ها طی این مدت کاهش می‌یابد.

به گفته محمد عاشوری، یکی از فعالان بازار، طی یک سال اخیر که بازار در حالت رکود به سر می‌برد بسیاری از کسبه متضرر شده و از صحنه رقابت محو شدند و پیش‌بینی می‌شود این رکود تا اوایل سال آینده ادامه داشته باشد.

به گفته مولوی یکی دیگر از فعالان بازار، با وجودی که مدل‌های جدید وارد بازار شده‌اند، اما تغییری در حال و هوای بازار رخ نداده و بازار، همان بازار بی‌رونق قبل است.

محسن بهنامی ‌یکی دیگر از فعالان بازار نیز در این باره می‌گوید، برخی از فعالان بازار که چشم امیدشان به روزهای پس از برگزاری الکامپ بود و تصور می‌کردند بازار در این مدت رونق می‌گیرد ناامید شدند، زیرا با پایان یافتن این نمایشگاه هم رونق به بازار بارنگشت.

به گفته وی شاید یکی از دلایل تشدید دوران رکود در بازار اعلام قیمت‌های پایین‌تر از عرف در نمایشگاه الکامپ بوده است.

محمد دوستی یکی دیگر از فعالان بازار نیز می‌گوید، اگر چه بازار لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت و به ویژه مینی لپ‌تاپ‌ها طی ماه‌های گذشته پررونق‌تر از سایر کالاها بود، ولی طی مدت اخیر بازار این کالا نیز راکد شده است. اکثر فعالان بازار معتقدند دوران رکود در بازار تا اوایل سال آینده ادامه خواهد یافت.