دبیر انجمن مدیریت تکنولوژی از پایان اجرای پروژه ملی پایش جهانی توانمندی فناوری ۲۰۰۹ خبر داد و گفت: نتایج پروژه نشان داد که ایران در میان ۷۰ کشور مورد مطالعه رتبه ۶۶ را در زمینه کیفیت سرمایه‌گذاری در بخش فناوری و رتبه ۴۹ را در بخش زیرساخت توسعه فناوری کسب کرد.

به گزارش مهر، مهندس محمد نقی‌زاده پنجشنبه در نشستی که در مرکز تحقیقات سیاست علمی ‌کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه در این پروژه ۷۰ کشور بر اساس شاخص پایش توانمندی فناوری در سال ۲۰۰۹ مورد ارزیابی قرار گرفتند، افزود: در این پروژه ۱۸ کشور آسیایی، ۱۶ کشور آمریکایی، ۲۵ کشور اروپایی، ۹ کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه بر اساس میزان تولید ناخالص داخلی انتخاب شدند.

نقی‌زاده به وضعیت ایران در میان ۷۰ کشور هدف اشاره کرد و افزود: رتبه برآیند ایران در میان ۷۰ کشور مورد مطالعه ۴۵ است. وی با تاکید بر اینکه ایران در میان ۷۰ کشور هدف در بخش کیفیت سرمایه‌گذاری بدترین وضعیت را دارد، گفت: طبق نتایج به دست آمده از پایش توانمندی‌های فناوری، ایران در بخش زیرساخت‌های توسعه فناوری رتبه ۴۹، در بخش توانمندی‌های نوآوری رتبه ۳۶ و در بخش کیفیت سرمایه‌گذاری رتبه ۶۶ را کسب کرد.