بازار دیجیتال- شرکت بدر الکتریک از عرضه وایت‌بردهای هوشمند به بازار داخلی با نام تجاری promethean به بازار داخلی خبر داد. بر اساس اعلام این شرکت ، این کالا که قابلیت‌های فراوانی دارد، برای مدارس، دانشگاه‌ها و ... مناسب است و برخلاف وایت بردهای هوشمندی که سابق در وارد این بازار شده است برای استفاده آموزشی طراحی شده است.

هاشمی، مدیر کل فروش شرکت بدرالکتریک در این رابطه گفت: تلاش ما این است که حداقل در هر مدرسه یک کلاس هوشمند با استفاده از این دستگاه‌ها داشته باشیم و دانش‌آموزان از دوره مدرسه با این کالا آشنا شوند.

این کالا صفحه وایت‌برد مانندی است که می‌تواند به عنوان وایت برد عادی، صفحه نمایش یا کپی برد الکترونیکی به کار گرفته شود، ولی عموما از آن برای کنترل لمسی نمایشگر استفاده می‌شود. به بیان دیگر به جای استفاده از موس برای کنترل نمایشگر، از ابزارهای لمسی مانند انگشت یا قلم مخصوص استفاده می‌شود. به گفته فروتن، مدیر محصول این کالا، وایت‌برد هوشمند پرومیتین که با نرم‌افزار انحصاری ارائه پرزنتیشن با نام activinspire همراه شده است، در برابر آسیب مقاوم است و دانش‌آموزان با استفاده از ابزاری مکمل به نام activate به راحتی می‌توانند در بحث‌های درسی شرکت کرده و با فشار یک دکمه، نظرات خود را در مورد گزینه‌های موردنظر اعلام کنند.

به گفته وی، شناسایی فایل‌های PDF و POWERPOINT، دسترسی همزمان به برنامه‌های نصب شده در محیط ویندوز، ذخیره‌سازی و چاپ مطالب ایجاد شده روی وایت‌برد، قابلیت شناسایی هوشمند دستخط و .... از ویژگی‌های نرم‌افزاری این دستگاه است. منصوریان، مدیرعامل شرکت بدرالکتریک نیز در این رابطه گفت: بدر الکتریک با عرضه این دستگاه قصد دارد وارد عرصه‌ای شود که برای سیستم آموزشی کشور مفید باشد. بیرانوند، مدیر بازاریابی این شرکت نیز گفت: برای رشد فضای آموزشی کشور باید بنیان آموزشی تغییر کند و این کالا می‌تواند کمک بزرگی در این زمینه باشد. این شرکت همچنین، از عرضه دستگاه‌های دیتا پروژکتور جدیدی با برند NEC خبر داد.