رییس سازمان تنظیم مقررات گفت: درآمد همراه اول از هر مشترک خود هشت هزار تومان است.

محمود خسروی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: در زمانی که پروانه فعالیت اپراتور اول صادر شد، آرپوی هر مشترک هشت هزار تومان بود. وی افزود: با افزایش تعداد مشترکان آرپوی هر مشترک کاهش می‌یابد.

پیش از این رییس سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده بود که میزان درآمد اپراتور دوم به ازای هر مشترک حدود ۵ هزار تومان است و در آرپوی مشترکان دائمی ‌و اعتباری این اپراتور فرقی وجود ندارد. همراه اول دارای ۳۳ میلیون مشترک دائمی ‌و اعتباری است که حدود ۱۶ میلیون، مشترک شبکه دائمی ‌اپراتور ملی هستند.

نظارتی بر انبارهای مملو از گوشی‌های قاچاق نیست

نبود اتحادیه یا صنف گوشی تلفن همراه، عدم نظارت به منظور ساماندهی و کنترل عرضه گوشی‌های قاچاق و نبود کنترل انبارهایی مملو از گوشی قاچاق، از جمله دلایلی است که باعث شده بازار گوشی تلفن‌همراه همچنان آشفته باشد. نصرت‌الله شریفی، مدیرعامل فیتکو با بیان این مطلب گفت: دائمی‌نبودن نظارت نهادهای دولتی برای جلوگیری قاچاق تلفن‌همراه به گسترش فعالیت این افراد دامن زده است. وی افزود: با اختصاص ۹۵ درصد سهم بازار به قاچاق گوشی تلفن‌همراه، روشن است که تاکنون مبارزه جدی با قاچاقچیان این کالای ارتباطی صورت نگرفته است. فقط در برخی از موارد نیروی انتظامی‌برای مبارزه با عرضه گوشی‌های قاچاق در مراکز اصلی و پاساژهای گوشی تلفن‌همراه حضور پیدا می‌کند که نتیجه‌ای نداشته است.این واردکننده قانونی ادامه داد: حضور کمرنگ نهادهای مرتبط در کار مبارزه با قاچاق گوشی تلفن‌همراه باعث می‌شود فعالیت قاچاقچیان همچنان رو به گسترش باشد.