رقابت نزدیک نوکیا و سامسونگ در بازار تلفن همراه

بازار دیجیتال- با اینکه طی مدت اخیر حرف و حدیث‌های زیادی در مورد گوشی‌های نوکیا به گوش می‌رسید و برخی از فعالان بازار و کارشناسان بازار نیز از کاهش تقاضا برای گوشی‌های نوکیا طی ماه‌های گذشته خبر می‌دادند، اما گروه زیادی از فعالان بازار بر این باورند که نوکیا همچنان یکه تاز بازار است و بیشترین میزان تقاضا برای گوشی تلفن همراه مربوط به گوشی‌های نوکیا است. این در حالی است که برخی از فعالان بازار می‌گویند، گوشی‌های نوکیا دیگر مانند سابق پرمتقاضی نیستند و طی این مدت نیز برندهای دیگر در بازار به خوبی توانستند ثابت کنند که رقیب خوبی برای برند نوکیا هستند. به همین دلیل طی ماه‌های اخیر برندهای دیگری مانند سامسونگ، سونی‌اریکسون و ... نیز با افزایش میزان تقاضا مواجه شده‌اند. در این مورد، گفت‌و‌گوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار گوشی تلفن همراه داشتیم که می‌خوانید:

* در حال حاضر با توجه به اینکه برخی از فعالان بازار به کاهش تقاضا برای گوشی‌های نوکیا و گروه دیگری نیز به پرفروش بودن گوشی‌های این برند معتقدند، از نظر شما که یکی از فعالان بازار گوشی هستید پرفروش‌ترین برند بازار گوشی کدام است؟

شاید برخی از فعالان بازار ادعا کنند که در شرایط فعلی رتبه‌بندی در بازار گوشی تلفن همراه بسیار سخت شده است و با توجه به رشد تقاضا برای برندهای دیگر مانند سامسونگ و ... نمی‌توان به راحتی پرفروش‌ترین برند را در بازار مشخص کرد، اما از نظر من هنوز که هنوز است، نوکیا رقیب پرقدرت سایر برندها در بازار است.

* یعنی شما با افزایش تقاضا برای سایر برندها مخالفید؟

خیر. شاید میزان تقاضا برای برخی از برندها طی مدت اخیر افزایش یافته باشد، اما این افزایش تقاضا برای سایر برندها به معنی کاهش تقاضا برای برند اول بازار نیست.

* پس شما معتقدید هنوز نوکیا برند اول بازار است؟

من می‌گویم نوکیا برند اول است و اتفاقی که افتاده است این است که فاصله بین برندها در بازار کم شده است.