تقویم تکنولوژی - ۱۲ آذر ۸۸

سال ۲۰۰۹ برای اهالی گوگل با معرفی کانال جدید واتیکال در youTube آغاز شد تا به این ترتیب جدیدترین اخبار مربوط به پاپ و کلیسای کاتولیک از این طریق در دسترس قرار بگیرد. Google در همین روزها سرویس Picasa خودش را در کنفرانس سالانه Macworld برای کامپیوترهای Mac شرکت Apple معرفی کرد. Google در اواخر ماه ژانویه این سال با همکاری آکادمی محققان آمریکا، موسسه تحقیقاتی New America و کنسرسیوم PlanetLab سرویس M-Lab را معرفی کرد تا با استفاده از آن کاربران بتوانند ارتباطات اینترنت پر سرعت، کیفیت و سرعت آن را ارزیابی کنند. از اول ماه فوریه Google تصاویر سه بعدی از اقیانوس‌ها را هم به سرویس Google Earth خودش اضافه کرد.

در روز ۴ فوریه هم این شرکت سرویس جدید خود را با نام Latitude که یک نقشه دیجیتالی برای موبایل‌ها بود، معرفی کرد تا با استفاده از آن کاربران بتوانند محل خودشان را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و از محل آن‌ها هم با خبر بشوند. روز ۲۵ ماه فوریه هم Google به شبکه اجتماعی Twitter وارد شد. اولین بار این شرکت خودش را با عدد گوگل در این شبکه ثبت کرد، عددی که در وب‌سایت گوگل تنها یک کلید است.

یک روز بعد یعنی در روز ۲۶ ماه فوریه هم این شرکت اعلام کرد که حالا دیگر سرویس ترجمه آن امکان ترجمه متون بین ۴۱ زبان زنده و مختلف دنیا را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.