نمایشگاهی برای معرفی محصولات

بازار دیجیتال- اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی چه تاثیری بر میزان آشنایی مصرف‌کنندگان رایانه و تجهیزات جانبی دارد، موضوعی است که در مورد آن نظرات مختلفی وجود دارد.

برخی می‌گویند برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تا حدود زیادی باعث آشنایی بیشتر مصرف‌کنندگان با محصولات جدید می‌شود و باعث می‌شود پس از برگزاری این نمایشگاه‌ها بازار با افزایش تقاضا مواجه شود. گروهی نیز می‌گویند برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند الکامپ تنها باعث رکود بیشتر بازار شده است.

در این باره گفت‌وگوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار رایانه داشتیم که می‌خوانید:

برگزاری نمایشگاه الکامپ و نمایشگاه‌هایی از این دست آیا تاثیری بر شرایط بازار و میزان عرضه و تقاضا در بازار دارد؟

در شرایط فعلی که بازار روزهای بی‌رونقی را تجربه می‌کند، برگزاری چنین نمایشگاهی به رکود حاکم بر بازار دامن زده است و باعث شده است بازار با کاهش میزان مراجعه مواجه شود، اما به طور کلی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تا حدودی می‌تواند باعث آشنایی مصرف‌کنندگان و بیشتر کاربران آماتور رایانه شود.

به نظر شما این نمایشگاه‌ها تا چه حد در آشنایی کاربران رایانه به ویژه کاربران آماتور با کالاها و تکنولوژی‌های جدید نقش دارد؟

در صورتی که در این نمایشگاه اطلاعات کافی به مصرف‌کنندگان داده شود، نقش دارد، ولی در این نمایشگاه‌ها اکثرا شرکت‌ها به برگزاری سمینارهای مطبوعاتی مخصوص خبرنگاران و ... می‌پردازند و اکثرا مردم عامی نمی‌توانند در این سمینارها شرکت کنند. از طرفی در این جلسات مدل‌های جدید معرفی می‌شوند و کمتر پیش می‌آید اطلاعاتی که یک کاربر آماتور یا حرفه‌ای نیاز دارد ارائه شود. به دو دلیل، زیرا اطلاعات مورد نظر کاربر غیرحرفه‌ای بسیار سطحی است و کمتر کسی فرصت دادن توضیحات را دارد و در مورد افراد حرفه‌ای هم اکثر اوقات اطلاعات کافی برای ارائه به آنها وجود ندارد. این طور که پیدا است این نمایشگاه تنها برای ارائه مدل‌های جدید راه‌اندازی شده است.