صادرات 140‌میلیونی تلویزیون‌های LCD تا پایان سال 2009

بازار دیجیتال- بازار انواع تلویزیون‌های LCD در نقاط مختلف جهان روزهای نسبتا خوبی را سپری می‌کند. دلیل این موضوع را هم آمار منتشر شده موسسات تحقیقاتی می‌توانند تایید کنند.موسسه تحقیقاتی DisplaySearch هم یکی از این موسسات است که به تازگی جدیدترین آمار، مربوط به فصل سوم و ماه‌های جولای تا سپتامبر را اعلام کرده است.

بر اساس این آمار، صادرات جهانی انواع تلویزیون‌های LCD در این فصل با افزایش ۳۸‌درصدی همراه بوده است تا حجم این صادرات را به ۵/۳۷میلیون دستگاه برساند. در واقع این آمار نشان می‌دهد که هنوز هم می‌توان به رشد و افزایش میزان فروش این محصولات در بازارهای جهانی امیدوار بود. در واقع به همین دلیل هم هست که کارشناسان و تحلیل‌گران این بازار پیش‌بینی را خود درباره صادرات ۱۳۰‌میلیون دستگاهی این تلویزیون‌ها تا پایان سال ۲۰۰۹ تغییر داده و انتظار دارند صادرات جهانی این محصولات تا پایان این سال به ۱۴۰‌میلیون دستگاه هم برسد. این رشد اما درباره درآمد حاصل از فروش صادق نیست. در حقیقت بحران اقتصادی و به دنبال آن کاهش قیمت محصولات مختلف در این بازار میزان درآمد حاصل از فروش شرکت‌های تولیدکننده چندان هم چشمگیر نبوده است.

با این اوصاف در حال حاضر شرکت Samsung با در دست داشتن ۵/۲۲درصد از بازار جهانی تلویزیون‌های LCD همچنان جایگاه خود را به عنوان برترین شرکت تولیدکننده بازار جهانی حفظ کرده است و Sony هم با در اختیار داشتن سهم ۱/۱۲‌درصدی این بازار در رتبه دوم قرار گرفته است. بعد از این‌ها، شرکت LG به عنوان سومین تولیدکننده برتر این بازار تنها ۱۱‌درصد از بازار جهانی تلویزیون‌های LCD را به محصولات خودش اختصاص داده است.