معدن و صنایع معدنی یکی از ارکان اقتصاد امروز و نیروی محرک تمامی صنایع و زیربنای اقتصاد و صنعت هر جامعه محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات در بخش معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از جدیدترین زمینه‌های کاربردی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری مطرح است، ما شاهد اهمیت موضوع و روی آوردن مراکز مختلف صنعتی و معدنی برای بهره‌مندی از امکانات به وجود آمده هستیم.

سامانه تجارت الکترونیکی معادن و صنایع معدنی به آدرس www.miningEB.com وابسته به شرکت فنی و مهندسی درکاوش (سهامی‌خاص) فعالیت خود را براساس نگرشی نو در این صنعت پایه‌گذاری و با راه‌اندازی این سامانه، تجارت الکترونیک و علوم معدنی را با هم تلفیق کرده تا بستری نو و فراگیر را پیش روی فعالان و علاقه‌مندان بخش معدن کشور قرار دهد.

از اهداف سامانه تجارت الکترونیک معادن و صنایع معدنی می‌توان به نکاتی همچون: ایجاد بازار بزرگ الکترونیکی معادن و صنایع معدنی، به روز رسانی اطلاعات موردنیاز صنایع معدنی، انحصارشکنی و تنوع در تامین منابع موردنیاز، انجام مبادلات سریع، آسان و کم‌هزینه، دسترسی به مشاوران و کارشناسان به صورت بر خط (on-line) و امکان بازدید مجازی و تهیه اقلام موردنیاز از فروشگاه‌ها و کارخانجات مرتبط اشاره کرد.

عناوین موجود در سایت در سمت راست صفحه قابل مشاهده است که مراجعان می‌توانند در قدم اول با صرف زمانی کوتاه به عضویت و دریافت نام کاربری رایگان اقدام و سپس از امکاناتی که براساس سطح کاربری برایشان در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

از امکانات پیش‌بینی شده در کنترل پنل اعضا می‌توان به اطلاعات شخص، اطلاعات مالی، صندوق پیام‌ها، عرضه و تقاضای کالا و خدمات، مناقصه و مزایده، فروشگاه آنلاین و ... اشاره کرد. اخبار و نیازمندی‌های روز، اطلاعات و آمارهای کاربردی، پیوندهای مرتبط و برگزیده از دیگر قسمت‌های این سامانه است.