کاهش دو و نیم‌میلیون کیلویی حجم واردات انواع تلویزیون

بازار دیجیتال- حجم واردات انواع تلویزیون LCD و پلاسما و همچنین تلویزیون‌های سیاه و سفید در سایزهای مختلف در هفت ماه نخست سال ۱۳۸۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود دو‌میلیون و ۶۶۹‌هزار کیلوگرم کاهش یافته است.

به گزارش گمرک جمهوری اسلامی‌ایران، طی هفت ماه نخست سال جاری حجم واردات انواع تلویزیون ،شامل ال سی دی و پلاسما و...، رنگی و سیاه وسفید‌، حدود سه‌میلیون و ۶۸۸‌هزار و ۱۹۸ کیلوگرم بوده است که این حجم واردات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که این رقم حدود شش‌میلیون و ۳۵۷‌هزار و ۲۰۰کیلو گرم بود ،کاهش چشمگیری یافته است.

بر اساس این گزارش‌، ارزش ریالی حجم واردات انواع تلویزیون در سال ۸۸ معادل یک تریلیارد و ۸۲۳‌میلیارد و ۱۱۷‌میلیون و ۳۹۶‌هزار و ۹۳ ریال، معادل ۱۸۴‌میلیون و ۳۷۵‌هزار و ۷۶۱دلار بوده است.

ارزش ریالی این حجم واردات در سال ۸۷ نیز دو تریلیارد و ۱۱۵‌میلیاردو ۴۱۳‌میلیون و ۵۳۵‌هزار و ۶۷۲ ریال، معادل ۲۲۷‌میلیون و ۲۴۳‌هزار و ۲۷۱ دلار بوده است.

فعالان بازار و واردکنندگان انواع تلویزیون معتقدند اصلی‌ترین دلیل کاهش حجم واردات انواع تلویزیون به بازار داخلی طی هفت ماه اخیر سال ۸۸،افزایش واردات کالاهای قاچاق به بازار داخلی بوده است.

فعالان این صنف معتقدند در صورتی که این روند ادامه یابد، واردکنندگان رسمی‌و همچنین تولیدکنندگان داخلی به ناچار باید دست از فعالیت بکشند و عرصه را برای قاچاقچیان خالی کنند.

البته برخی از واردکنندگان این اواخر تلاش های زیادی نسبت به شناسایی و معرفی قاچاقچیان داشته‌اند و برای رفع این معضل تلاش می‌کنند.