بازار دیجیتال- با عرضه گسترده کارتریج‌ها و تونر‌های HP به بازار که طی مدت اخیر شاهد عرضه گسترده آنها با قیمت پایین به بازار بودیم‌،سایر واردکنندگان انگیزه خود را برای عرضه این کالاها با برندهای دیگر از دست داده‌اند و معتقدند این کالاها که در حقیقت نمونه‌های کپی شده از کارتریج و تونر‌های اصل HP هستند و در حقیقت نمونه‌های طرح نام دارند کیفیت چندانی ندارند‌.

به همین دلیل مادیران یکی از شرکت‌هایی که سال قبل وعده حضور تونرهای برند میوا را به بازار داده بود‌،فعلا دست نگه داشته است.

در این رابطه گفت و گوی کوتاهی با فرخ امیری مدیر عامل مرکز ماشین‌های اداری مادیران داشتیم که می‌خوانید:

شما وعده عرضه تونرهای میوا را طی ماه‌های گذشته به بازار داده بودید.آیا این وعده محقق شد؟

ما در زمینه تونر‌، نتوانستیم در آن حدی که انتظار داشتیم جلو برویم و علت هم این است که در حال حاضر تو نر و کارتریج‌های تقلبی HP که طرح نام دارند در بازار به وفور موجودند و قیمت پایینی هم نسبت به نمونه‌های اورجینال دارند.

پس مصرف کننده هم به سوی این کالاها می‌رود و ما نمی‌توانیم فعالیت مثمرثمری در این زمینه داشته باشیم. چرا که ما حاضر به واردات کالای بی کیفیت نیستیم و همچنین در شرایطی که تقاضا برای نمونه‌های تقلبی بالا است‌، اگر ما نمونه‌های اورجینال را با قیمت بالا به بازار عرضه کنیم تقاضایی برای آنها وجود ندارد.

مصرف‌کنندگان با علم به تقلبی بودن این کالاها آنها را خریداری می‌کنند؟

کاملا مشخص است که وقتی کالایی قیمتی پایین تر از نمونه‌های اصل دارد تقلبی است‌.پس می‌توان گفت مصرف کننده می‌داند که چه کالایی می‌خرد.

اختلاف قیمت‌ها بین نمونه‌های طرح و اورجینال در چه حدی است؟

اگر یک نمونه اورجینال قیمتی حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰‌هزار تومان داشته باشد‌،نمونه‌های طرح با قیمت ۵۰ تا ۶۰هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند.