رگولاتور آمار سیم‌کارت‌های ایرانسل را اعلام کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مبنای واگذاری سیم‌کارت توسط اپراتور دوم تلفن همراه عدد مندرج در پروانه خواهد بود، گفت: سازمان تنظیم مقررات باید آمار واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور ایرانی خارجی ام‌تی‌ان - ایرانسل را اعلام کند.

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با موبنا در مورد فروش ۴۰‌میلیون نامبرینگ به اپراتور دوم توسط سازمان تنظیم مقررات با توجه به پروانه فعالیت این شرکت که سقف ۱۶میلیون سیم‌کارت است، اظهار داشت: نامبرینگ به این معنی نیست که این اپراتور می‌تواند تا ۴۰‌میلیون سیم‌کارت واگذار کند؛ بلکه مبنای واگذاری سیم‌کارت برای ایرانسل همان عدد مندرج در پروانه است.

وی با تاکید براینکه باید در مورد خارج شدن اپراتور ایرانسل از حد پروانه، الحاقیه‌ها و مجوزهای این قرارداد بررسی شود، ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات موظف است پروانه این اپراتور را کنترل کند و چنانچه تخلفی صورت می‌گیرد، پیگیری کند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه سازمان تنظیم مقررات باید آمار واگذاری سیم‌کارت‌های ایرانسل را اعلام کند، افزود: البته یک تعدادی از سیم‌کارت‌های این اپراتور شناور است؛ یعنی فعال نمی‌شود و شاید به این دلیل است که آمار مشترکان این اپراتور دقیق نیست. اما به سازمان تنظیم مقررات اعلام می‌کنیم که برابر مقرراتی که درپروانه قید کرده، آمارها را اعلام کند.

راه‌اندازی سیستم پرداخت درجا خلافی خودرو با پیامک

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: به زودی سیستم پرداخت درجا برای پرداخت خلافی با استفاده از پیام کوتاه تلفن همراه راه‌اندازی می‌شود.

علیرضا جهانگیری در گفت‌وگو با موبنا، با اشاره به سرویس دریافت میزان خلافی خودرو از طریق پیامک که بیش از یک سال است توسط پلیس راهنمایی و رانندگی فعال شده، اظهار داشت: تا پیش از این صاحبان خودروها می‌توانستند میزان جریمه خودرو را با ارسال یک پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۵۱۵۱ دریافت کنند. اما با راه‌اندازی طرح پرداخت درجا کاربران می‌توانند با استفاده از پیام کوتاه صورتحساب خود را بپردازند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر پرداخت خلافی خودرو با داشتن شماره شناسه قبض از طریق دستگاه‌های خودپرداز، اینترنت، تلفن بانک و POS ممکن است، افزود: در فرآیند پرداخت درجا همزمان با پرداخت مبلغ جریمه از طریق پیام کوتاه، اطلاعات مورد نظر در بانک ثبت شده و به صورت آنلاین تسویه‌حساب صورت می‌گیرد. به این دلیل عدم اطمینان از پرداخت الکترونیکی از بین می‌رود و مراحل پیگیری نیز لازم نیست.

به گفته جهانگیری، پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در حال توسعه سرویس‌های جدید با استفاده از فناوری اطلاعات است.