بازار دیجیتال- اگر چه گوشی‌های صفحه لمسی در بازار قیمت بالایی دارند و خبرها حاکی از افزایش تقاضا برای گوشی‌های ارزان قیمت هستند، اما نمی‌توان منکر استقبال زیاد کاربران از گوشی‌های صفحه لمسی شد.

فعالان بازار معتقدند با وجودی که گوشی‌های صفحه لمسی قیمت بالایی دارند، اما گروه زیادی از کاربران به استفاده از این گوشی‌ها گرایش دارند.

در رابطه با بازار این گوشی‌ها گفت‌وگوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار گوشی تلفن همراه داشتیم که می‌خوانید:

این اواخر در بازار گوشی تلفن همراه خبرهای مختلفی از جمله افزایش تقاضا برای گوشی‌های ارزان قیمت به گوش می‌رسد.از طرفی فعالان بازار نیز به افزایش تقاضا برای گوشی‌های صفحه لمسی اشاره می‌کنند.به نظر شما که در بازار گوشی فعالیت می‌کنید در بازار تقاضا برای چه گوشی‌هایی بیشتر است؟

طی ماه‌های اخیر تقاضا برای گوشی‌هایی که قیمتی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰‌هزار تومان دارند در حد قابل توجهی افزایش یافته است؛ البته ما به این گوشی‌ها به عنوان گوشی‌های ارزان قیمت نمی‌نگریم؛ زیرا اکثر این گوشی‌ها سابق بر این قیمتی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰‌هزار تومان و گاه بیشتر داشتند و در حال حاضر گوشی‌های ۴۰تا ۱۵۰‌هزار تومانی که دربرند و مدل‌های مختلفی در بازار موجودند به عنوان ارزان قیمت‌های بازار شناخته می‌شوند که البته در بازار فروش خوبی دارند؛ ولی جزو پرفروش نیستند. در شرایط فعلی گوشی‌های لمسی نیز در بازار مخاطبان زیادی دارند و اکثر جوانان از این گوشی‌ها استقبال خوبی دارند.

میزان تقاضا برای صفحه لمسی در چه حدی است؟

می‌توان گفت از هر ۱۰ کاربر تلفن همراه ۵ کاربر به گوشی‌های صفحه لمسی گرایش دارند.

استقبال از گوشی‌های صفحه لمسی با علم به قابلیت‌های گوشی صورت می‌گیرد؟یا اینکه تنها به صرف صفحه لمسی بودن گوشی آن را خریداری می‌کنند؟

اکثرا افرادی که برای خرید گوشی‌های صفحه لمسی به بازار مراجعه می‌کنند یک سری اطلاعات کلی در مورد قابلیت‌های گوشی دارند.