سنگینی سایه رکود بر سر بازار رایانه

بازار دیجیتال- قیمت انواع لپ‌تاپ طی روزهای اخیر در بازار کامپیوتر ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. بر اساس اعلام فعالان بازار، طی روزهای اخیر مدل‌های جدید وارد بازار شده‌اند و طی روزهای آینده این لپ‌تاپ‌ها به طور گسترده وارد بازار خواهند شد.

به گفته وی، وضعیت خرید و فروش نیز به‌رغم کاهش قیمت‌ها در حد ناچیزی است و فعلا نمی‌توان در مورد وضعیت بازار اظهارنظر کرد.

محمد عاشوری یکی دیگر از فعالان بازار نیز می‌گوید، طی مدت اخیر میزان تقاضا در حد بیشتری نسبت به سابق کاهش یافته و ورود مدل‌های جدید هم نتوانسته کمکی به افزایش تقاضا داشته باشد.

یکی دیگر از فعالان بازار نیز گفت، به دلیل اینکه به زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ نزدیک می‌شویم بازار در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.

وی نیز به ورود مدل‌های جدید به بازار اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی فعالان بازار در مورد افزایش تقاضا پس از ورود مدل‌های جدید محقق نشد.

مسوول یکی از نمایندگی‌های فروش سونی، نیز در این باره گفت، مدل‌های جدید این شرکت وارد بازار شده‌اند، ولی شرایط بازار اصلا مطلوب نیست.

یکی دیگر از فعالان بازار نیز در این‌باره می‌گوید، در شرایط فعلی که تقاضا برای مینی‌لپ‌تاپ‌ها افزایش یافته است برندهای تولید کننده این برند مانند ایسر، ایسوس و ... در بازار فروش بالایی دارند و سایر برندها همچنان در دوران رکود به سر می‌برند.

وی همچنین به کاهش مجدد قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت، طی هفته گذشته قیمت‌ها در بازار مجددا در حدود ۵ تا ۱۰درصد کاهش یافته است که علت اصلی این امر ورود مدل‌های جدید است.