به گفته کارشناسان بازار تلفن همراه، قیمت انواع گوشی با برندهای مختلف به حداقل رسیده است. از اواخر سال گذشته تا کنون بازار تلفن همراه با تاثیر از رکود جهانی اقتصاد و کاهش نقدینگی، روزهای بی‌رونقی را سپری می‌کند.

علی نظری یکی از کارشناسان در این باره گفت: هم‌اکنون قیمت تمامی گوشی‌های تلفن‌همراه موجود در بازار به حداقل رسیده و بهترین زمان برای خرید است. در پی کاهش قیمت جهانی این کالای ارتباطی و رکود بازار مصرفی گوشی در ایران از جمله دلایل این کاهش قیمت است.این کارشناس افزود: انواع گوشی‌های تلفن همراه نسبت به شش ماه گذشته با کاهش قیمت چشمگیری در بازار عرضه شده‌اند؛ به همین دلیل در شرایط فعلی بهترین زمان برای خریداران فراهم شده است.رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و لوازم یدکی تهران گفت: بازار تلفن همراه از اواخر سال گذشته تا کنون با تاثیر از کاهش تقاضا روزهای سرد و بی رونقی را سپری می‌کند.

ابراهیم درستی تصریح کرد: در شرایط فعلی بازار به تمامی مشتریان توصیه می‌شود کالاهای موردنظر خود را از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های که دارای پروانه کسب هستند خریداری کنند؛ چرا که تقلب در نحوه خریدوفروش این کالای ارتباطی افزایش یافته است.وی ادامه داد: تنها کاهش منطقی تعرفه فعلی به چهار درصد می‌تواند بازار آشفته تلفن‌همراه را از این بی‌سروسامانی نجات دهد.