شمار مشترکان تلفن همراه با رشد بازارهای چین، هند و آفریقا تا سال ۲۰۱۳ به ۹/۵میلیارد نفر می‌رسد. در سال ۲۰۰۸ شمار مشترکان تلفن همراه تقریبا چهار برابر شمار کاربران تلفن ثابت بود، یعنی ۹/۳میلیارد نفر در مقابل یک میلیارد نفر؛ به‌علاوه شمار مشترکان تلفن همراه در سال ۲۰۰۸ نسبت به ۲۰۰۷ در حدود ۴/۱۷درصد رشد کرد؛ در حالی که دسترسی به تلفن ثابت ۵/۵درصد کاهش یافت.

طبق گزارش این موسسه، بحران جهانی از استفاده مردم از سرویس‌های ارتباطی ممانعت نکرد، اما به طور واضح جایگزینی ارتباط بی‌سیم با ثابت را تسریع کرد. چین که نیم میلیارد مشترک تلفن همراه در سال ۲۰۰۸ داشت و هند اکنون و در آینده آسیا-اقیانوسیه را به منطقه دارای بیشترین مشترکان تلفن همراه در جهان تبدیل می‌کنند. اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز منطقه بعدی دارای رشد قوی هستند که بیشتر در آفریقا انجام می‌گیرد.

اشتراک تلفن همراه نیز در طول پنج سال آینده همچنان به رشد قوی ادامه خواهد داد که بیشتر به دلیل نیاز به سرویس‌های صوتی در این مناطق به ویژه در کشورهای برزیل، روسیه، هند و چین است.

همچنین بر اساس گزارش Infonetics Research، خط‌های تلفن ثابت به دلیل تغییر از تلفن ثابت به همراه، سوئیچ از خطوط سیمی به فیبری و کاهش هزینه‌ها توسط مردم از طریق استفاده از تنها یک تلفن، در آمریکای شمالی و چین در حال از میان رفتن هستند.