ثبات قیمت‌ها در بازار رایانه

بازار دیجیتال- قیمت انواع رایانه و تجهیزات آن طی هفته گذشته در بازار داخلی ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. به گفته فعالان بازار، در شرایط کنونی بازار در انتظار مدل‌های جدید به سر می‌برد. البته طی هفته گذشته، مدل‌های جدید به طور محدود وارد بازار داخلی شده‌اند، ولی ورود محدود این مدل‌ها تغییر چندانی در میزان عرضه و تقاضا در بازار داخلی ایجاد نکرده است.

فعالان بازار معتقدند از آنجا که مدل‌های جدید قیمت بالایی دارند و نمی‌توان آنها را با قیمتی پایین‌تر از آنچه عرف است به فروش رساند، ورود این کالاها تغییر چندانی در روند عرضه و تقاضای بازار ایجاد نکرده است.

محمدخانی، یکی از فعالان بازار در این‌باره می‌گوید، در شرایط فعلی بازار همچنان در دوران رکود به سر می‌برد و چشم امید فعالان بازار به ورود کالاهای جدید به بازار است.

وی با اشاره به کاهش شدید قیمت‌ها طی هفته‌های گذشته گفت، با کاهش قیمت‌ها که طی هفته گذشته رخ داد، موجودی بازار در حد قابل توجهی کاهش یافته است و زمینه تا حدودی برای ورود مدل‌های جدید آماده شده است.

وی می‌گوید، اگر چه قیمت برخی از کالاها مانند رم و... افزایش یافته است، اما این کالاها نیز طی مدت اخیر فروش خوبی داشتند و بازار منتظر ورود مدل‌های جدید است.