تقویم تکنولوژی - ۱۴ آبان ۸۸

• روز ۲۲ ماه ژانویه سال ۲۰۰۴ روز خوبی برای گوگلی‌ها بود، چون سرویس شبکه اجتماعی پر طرفدار آنها یعنی Orkut برای اولین بار معرفی شد. در روز ۱۳ ماه فوریه این سال هم «لری‌پیج» به عضویت آکادمی ملی مهندسان درآمد. Google در روز ۱۷ فوریه اعلام کرد که شاخص جست‌وجوی آن به عدد ۶میلیارد رسیده است که از این میان ۲۸/۴میلیارد جست‌وجو در صفحات وب بوده و ۸۸۰میلیون جست‌وجو هم مربوط به تصاویر و عکس‌ها بوده است. در ماه مارس این سال اهالی Google به مکان جدیدی برای دفتر مرکزی شرکت، نقل مکان کردند. در این زمان Google بیش از ۸۰۰ نفر کارمند داشت.

ماه مارس همچنین زمانی بود که «لری پیج» و «سرگی برین» یک میکروآشپزخانه را برای Google راه‌اندازی کردند که از خوراکی‌های مورد علاقه اهالی Google یعنی اسنک و قهوه پر شده بود.

در روز اول ماه آوریل هم Google سرویس جدید خود را به نام Googlunaplex که امکان جست‌وجو در کره ماه را به کاربرانش می‌داد معرفی کرد. در این روز از طرفی سرویس ایمیل Google با نام Gmail برای اولین بار معرفی شد که در آن زمان استفاده از آن تنها از طریق دعوتنامه امکان‌پذیر بود. در ماه مه هم فروشگاه کارکنان Google بیش از ۸۰هزار ابزار و دستگاه‌ مانند لامپ‌های کم‌مصرف با مارک شرکتش را به بازار عرضه کرد.