دوربینی با امکان عکاسی و فیلمبرداری با کیفیت - ۹ آبان ۸۸

بازار دیجیتال- شرکت Canon به تازگی یک محصول جدید را به بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال معرفی و عرضه کرده است. این دوربین جدید با مدل SD۷۸۰ IS از سری PowerShot این شرکت به بازار معرفی شده است. SD۷۸۰ IS قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را داشته و امکان زوم اپتیکال تا ۳ برابر را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. این دوربین امکان عکاسی با حداکثر وضوح تصویری برابر ۳۰۰۰×۴۰۰۰ پیکسل را دارد. این عکس‌ها با فرمت JPEG ثبت و ذخیره می‌شوند.

این دوربین جدید مبتنی بر حافظه فلش بوده و ظرفیت حافظه داخلی آن به ۳۲مگابایت می‌رسد. با این حال، اما کاربران این محصول امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه SD، SDHC، MMC و MMC Plus در اختیار دارند.

این محصول از لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد و امکان زوم واید تا فاصله ۲/۳میلیمتری را هم دارد. حداکثر سرعت شاتر این دوربین برابر ۱ به ۱۵۰۰ ثانیه بوده و حداقل سرعت آن به ۱۵ ثانیه می‌رسد. شدت حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی به ۱۶۰۰ می‌رسد.

این دوربین جدید همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح ۷۲۰×۱۹۲۰ پیکسل با سرعتی حداکثر برابر ۳۰ فریم در هر ثانیه را دارد.

این دستگاه دارای یک پورت USB پرسرعت نسخه ۲ بوده و از یک پورت ‌PictBridge هم بهره می‌برد. ابعاد این دوربین برابر ۲/۲×۴/۳×۷/۰ اینچ بوده و وزن آن به ۵/۱۲۷ گرم می‌رسد.

جدیدترین دوربین عکاسی دیجیتال کامپکت Canon که به تازگی به بازار عرضه شده است با قیمت ۹۹/۲۴۹دلار به بازار عرضه شده و به فروش عمومی می‌رسد.