بازار دیجیتال: 1- جیتکس امسال با نمایش ویندوز 7 شروع شد. مقامات جیتکس امسال تلاش فراوانی برای بهره‌برداری تبلیغاتی از نخستین نمایش این محصول جدید مایکروسافت در این نمایشگاه انجام داده‌اند. مایکروسافت قرار است جای بسیاری از شرکت‌های مشهوری که امسال عطای حضور در نمایشگاه را به لقایش بخشیده‌اند، پر کند.

2 - جیتکس شاپر که در محلی جداگانه و همزمان با نمایشگاه جیتکس برگزار می‌شود، در واقع فروشگاه محصولاتی است که در خود جیتکس به نمایش در می‌آید. آمار فروشندگان در پایان نخستین روز از جیتکس نشان می‌دهد میزان فروش محصولات دیجیتالی نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.


3 - شرکت‌های مختلف امسال هم برای مشتریانشان هدایای فراوانی را وعده می‌دهند. شرکت اتصالات اتومبیل مسابقه‌ F1x3 را در خود نمایشگاه قرار داده و به مشترکانشان وعده یک دور مسابقه رایگان با این اتومبیل را در کنار رانندگان حرفه‌ای می‌دهد. حداکثر سرعت F1x3 ا300 کیلومتر در ساعت است ضمن این که این سرعت اتومبیل در کمتر از 5 ثانیه به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


4 - سونی‌اریکسون در نمایشگاه امسال یک گوشی لوکس مخصوص منطقه خاورمیانه معرفی کرده است.
مدل c۹۰۱ سونی اریکسون با پوشش ۲۴قیراط طلا در واقع شاید بیشتر به کار علاقه‌‌مندان متولی بیایید که عمدتا هم از کشورهای عربی خواهان چنین محصولاتی هستند. این گوشی در تعداد محدودی تولید شده است.


۵ - بر اساس تحقیقی که آژانس توسعه صنعت فناوری اطلاعات مصر انجام داده و نتایج آن را در جیتکس عرضه کرده، بیش از نیمی از شرکت‌های حاشیه خلیج‌فارس فعالیت‌های خود را برون‌سپاری می‌کنند. بر اساس این تحقیق مصر در رتبه دوم کشورهایی قرار دارد که فعالیت‌های شرکت‌های حاشیه خلیج‌فارس به آن‌ها برون‌سپاری می‌شود. هند در این میان رتبه نخست را داراست.


۶ - وسترن دیجیتال را عمدتا به خاطر دستگاه‌های ذخیره‌سازش می‌شناسیم، اما این شرکت امسال محصول جدیدی عرضه کرده است که برای پخش فیلم‌های HD روی تلویزیون کاربرد دارد. این دستگاه همچنین با اتصال به اینترنت بی‌سیم قابلیت اتصال به سایت‌هایی چون یوتیوب و فلیکر را نیز داراست.


۷ - یک روبوت مرموز که میهمان جدید جیتکس امسال است، توجه بسیاری را در بدو ورود به خود جلب می‌کند. مشخص نیست این روبات که به حرکات موزون و صحبت با زبان عربی علاقه‌مند است توسط چه شرکتی ارائه شده اما حداقل بازدیدکنندگان را خوب سرگرم کرده است.