وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تمامی فرآیندهای خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران را تایید کرد و گفت: نتیجه خصوصی‌سازی مخابرات را نمی‌توانیم تغییر دهیم؛ چرا که برای رسیدن به این مرحله تلاش‌های بسیاری صورت گرفته که به‌طور کل مورد تایید است. رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با موبنا در مورد تغییرات احتمالی در وزارت ارتباطات اظهار کرد: تغییرات ساختار مدیریتی این وزارتخانه تا یک ماه آینده نهایی خواهد شد. وی با اشاره به واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران به کنسرسیوم داخلی توسعه اعتماد مبین گفت: در واگذاری سهام شرکت بزرگی مانند مخابرات باید تمام ابعاد امنیتی، فنی، مالی و اقتصادی آن مد نظر قرار می‌گرفت.تقی‌پور فرآیند پیاده‌سازی اصل ۴۴ قانون اساسی را فرآیندی پیچیده برشمرد و گفت: در کشور انگلستان خصوصی سازی مخابرات شش سال طول کشید، اما ما این مسیر را ۱۸ ماهه طی کردیم. وی ادامه داد: بحث آماده‌سازی و مقدمات تفکیک وظایف برای خصوصی‌سازی مخابرات مربوط به وزارت ارتباطات بوده که در این بخش باید این وزارتخانه مورد تشویق قرار گیرد.

استفاده اجزای تقلبی در موبایل، ۲۰۰هزار تومان جریمه دارد

مسوول رسیدگی به شکایات مردمی در اتحادیه فروشندگان دستگاه‏های صوتی و تصویری گفت: شکایت‏هایی بابت وجود قطعات تقبلی در گوشی تلفن همراه از سوی مردم به اتحادیه واصل می‏شود.

علی شربیانی در گفت‌وگو با موج گفت: برخی از فروشندگان، قطعات اصلی گوشی‏های تلفن همراه را جدا کرده و قطعات تقلبی را جایگزین آن می‏کنند. شربیانی افزود: طبق قانون، جریمه فعالان صنفی به خاطر تقلب ۲۰۰هزار تومان است. وی افزود: متاسفانه برخی از سود جویان اقدام به جایگزینی قطعات تقلبی باتری، شارژر و رم در گوشی تلفن همراه می‏کنند.

مسوول رسیدگی به شکایات مردمی در اتحادیه فروشندگان دستگاه‏های صوتی و تصویری گفت: اتحادیه، فروشندگانی را که اقدام به فروش گوشی تقلبی می‏کنند، ملزم به بازگرداندن عین مبلغ دریافتی از مشتری می‏کند.

طرح‌های جدید ایرانسل

ایرانسل اعلام کرد: در راستای ارائه خدمات و تسهیلات متنوع به مشترکان خود، برای نخستین بار در ایران خدماتی تحت عنوان «طرح زندگی ایرانسلی» را در قالب طرح‌های متعدد تخفیفی و با قابلیت‌های گوناگون عرضه کرده است.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این طرح در قالب بخشی از جشنواره جدید ایرانسل که از ۱۱ مهر تا ۳۰ آذر ۸۸ برگزار می‌شود، شامل پنج طرح تعرفه دانشجویان، دوستان، پیشروان، کارآفرینان و مدیران است که مقادیر متنوع اعتبار مکالمه و ارسال پیام کوتاه را با تخفیفی بین ۱۳ تا ۳۶درصد نسبت به تعرفه‌های عادی در اختیار مشترکان سیم کارت‌های اعتباری ایرانسل قرار می‌دهد. به عنوان مثال بهای «طرح دوستان» که در مجموع شامل ۱۷۰ دقیقه مکالمه، مشتمل بر۱۲۰ دقیقه تماس داخل شبکه و ۵۰ دقیقه تماس با سایر خطوط و ارسال ۲۷۰ پیام کوتاه، مشتمل بر۱۸۰ پیام کوتاه داخل شبکه و ۹۰ پیام کوتاه به سایرخطوط است در حالت عادی برابر ۱۶۰هزار و ۲۰۰ ریال است که با انتخاب طرح دوستان با ۲۳درصد تخفیف به ۱۳۰هزار ریال کاهش می‌یابد. براساس این گزارش، مشترکان با استفاده از این طرح تخفیفی جدید و با در نظر گرفتن میزان مصرف خود و سپس اشتراک در طرح تعرفه متناسب، شاهد کاهش چشمگیری در هزینه‌های خود خواهند بود.این طرح‌های تعرفه دارای مدت زمان اعتبار ۳۰ روزه هستند اما قابلیت تمدید آنها وجود دارد، بدین صورت که هر گاه مشترک، مجددا همان طرح زندگی ایرانسلی را خریداری کند، باقی مانده اعتبار دوره قبل که شامل روزهای باقی مانده و دقایق مکالمه و تعداد پیام‌های کوتاه می‌باشد، به طرح جدید وی اضافه می‌شود.