آغاز فروش آیفون در چین

فروش تلفن هوشمند محبوب اپل تا چند روز آینده در چین که بزرگ‌ترین بازار تلفن همراه جهان است، آغاز می‌شود. چاینا یونیکام که دومین اپراتور بزرگ تلفن همراه از نظر شمار مشترکان در چین است، این تلفن هوشمند را همراه هشت بسته خدماتی که بین ۱۲۶ یوآن تا ۸۸۶ یوآن در ماه قیمت دارند، به مشترکانش عرضه خواهد کرد. این گوشی صفحه لمسی از اول ماه اکتبر در فروشگاه‌های چاینا یونیکام و سایر فروشگاه‌ها در این کشور موجود خواهد بود.

یونیکام و شرکت آمریکایی اپل ماه گذشته قرارداد چند ساله‌ای برای عرضه آیفون در چین بستند و برروی موارد مهمی از جمله قیمت و حجم سفارش به توافق رسیدند تا آیفون سرانجام در این کشور نیز به روانه بازار شود.

یونیکام که امیدوار است با عرضه این گوشی توان رقابت با چایناموبایل را افزایش دهد‌، قرار است به همراه آیفون ۸۰ مدل گوشی مختلف را در ماه آینده در بخشی از شروع فعالیت رسمی شبکه بی‌سیم نسل سومش عرضه کند.

خدمات مخابراتی نسل سوم بر پایه فن‌آوری هستند که انتقال سریع تصویر و ویدئو با سرعت بالا را امکان‌پذیر می‌کند. طبق اعلام یونیکام، به تلفن‌های همراه جدید از جمله آیفون تا چهارهزار و ۲۵۳ یوآن یارانه تعلق خواهد گرفت و مشترکان باید حداقل ۱۸۶ یوآن تماس اعتباری خریداری کرده و به مدت دو سال از خدمات این اپراتور استفاده کنند، اما هنوز قیمت آیفون مشخص نشده است.

طبق آمارهای دولتی، چین در پایان ماه اوت ۵/۷۱۰میلیون کاربر تلفن همراه داشت که از این تعداد ۹/۱۴۱میلیون مشترک چاینایونیکام و ۵۰۳‌میلیون مشترک چایناموبایل بودند.