بازار دیجیتال- شرکت Olympus به تازگی جدیدترین دوربین عکاسی دیجیتال خود را به بازار پررونق این محصولات معرفی و عرضه کرده است. این دوربین که در دسته دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای قرار می‌گیرد، با مدل E-P۱ به بازار معرفی شده است. E-P۱ مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان سازگاری با کارت‌های حافظه SD و SDHC را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را داشته و مجهز به لرزشگیر تصویر از نوع اپتیکال هم هست.

سرعت شاتر این دوربین حداقل برابر ۶۰ ثانیه بوده و حداکثر سرعت شاتر آن به ۱ به ۴۰۰۰ ثانیه می‌رسد.

این دوربین دارای یک لنز ثابت ۱۷میلیمتری بوده و با لنزهای ۴۲-۱۴ میلیمتری هم سازگاری دارد. این در حالی است که شرکت Olympus همراه با این دوربین یک لنز ۱۴ میلیمتری با مدل FL-۱۴ هم به بازار معرفی و با قیمت ۹۹ دلار عرضه کرده است و به فروش عمومی می‌رساند.

جدیدترین دوربین عکاسی شرکت Olympus مبتنی بر تکنولوژی HD بوده و به همین دلیل امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر ۷۲۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

این دوربین با پورت PictBridge سازگار بوده و به این دلیل امکان چاپ مستقیم عکس‌‌های گرفته شده را به کاربرانش می‌هد. این در حالی است که پورت USB نسخه ۲ و پر سرعت این دوربین امکان اتصال مستقیم به کامپیوترهای شخصی و انتقال اطلاعات را دارد.

ابعاد این دوربین برابر ۴/۳۶×۹/۶۹×۶/۱۲۰ میلیمتر بوده و وزن بدنه آن به ۳۳۵ گرم می‌رسد تا آن را در دسته دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای سبک و قابل حمل قرار بدهد.

طبق اعلام شرکت Olympus دوربین عکاسی جدید E-P۱ به تازگی و با قیمت ۷۹۹ دلار برای بدنه آن به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.